• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22198
+
-

دستور رهبری برای رسیدگی به فساد در دوره پیشین شهرداری

شورا
دستور رهبری برای رسیدگی به فساد در دوره پیشین شهرداری

رئیس شورای شهر تهران از دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به فساد در دوره پیشین شهرداری خبر داد. محسن هاشمی گفت که بنا به دستور مقام معظم رهبری مسئله پیگیری قائم‌مقام شهرداری در دوره گذشته از سوی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل در حال پیگیری است.

هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهتمام شورای شهر تهران به مبارزه با فساد در شهرداری تهران گفت: اصولا مبارزه با فساد در کشور ما، بیش از اندازه تبلیغاتی شده و حالت هیاهو پیدا کرده است و به‌دلیل آنکه اثرات واقعی آن به درستی دیده نمی‌شود، مردم را مأیوس می‌کند. بنابراین باید چاره‌ای اندیشید تا از تکرار فساد جلوگیری شود. همچنین نسبت به کسانی که بانی فساد هستند، باید تنبیه جدی صورت گیرد که برای دیگران پندآموز باشد.

رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در مورد پرونده فساد در شهرداری تهران بحث‌های زیادی مطرح است که یکی از نمونه‌های آن بحث املاک نجومی بود، تصریح کرد: اخیرا قوه قضاییه اعلام کرده که به همه ابعاد این پرونده رسیدگی کرده و با مسببان آن برخورد شده و به‌نظر می‌رسد این پرونده مختومه شده‌ است.

هاشمی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۰ تا ۱۲نامه از سوی شهرداری تهران به قوه قضاییه ارسال شده است اما اطلاعات مکتوب به شورا در این خصوص داده نشد چرا که حتما معتقد بودند می‌بایست به نتیجه برسد، گفت: همچنین بحثی در مورد فساد در شهرداری مطرح شد که منجر به دستگیری قائم‌مقام شهردار اسبق شد که بحث بین شهرداری و هلدینگ یاس که یکی از کارگزاری‌های وابسته به برخی نهادهاست، بود.

او با بیان اینکه این پرونده بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل درحال پیگیری است، گفت: تا آنجا که خبر دارم گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی قوه‌قضاییه مشغول بررسی ابعاد این پرونده هستند که به نتایجی نیز رسیده‌اند به‌گونه‌ای که منجر به دستگیری حدود 5 نفر شد که برخی با وثیقه آزاد شده و برخی هنوز در زندان هستند.
هاشمی با بیان اینکه موضوع فساد به قراردادی فیمابین شهرداری و یاس برمی‌گردد که مربوط به ۱۰هزار میلیارد تومان تبادلات مالی بود که باید به انواع مختلف در اقتصاد شهری فعال می‌شده، تصریح کرد: حالا این قرارداد منجر به ایجاد یک پرونده فساد شده که در حال رسیدگی است و از آنجا که رسیدگی از بالا در حال انجام است ما منتظر رسیدگی هستیم اما آنچه برای ما مهم است اینکه موضوع طلب شهرداری از یاس پیگیری شود.

او در مورد رقم بدهی هلدینگ یاس به شهرداری گفت: بحث‌هایی با مسئولان مربوطه در مورد رقم بدهی مطرح است چرا که در شهرداری صحبت از ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰میلیارد تومان هولوگرام است اما آنها این رقم را قبول ندارند چرا که می‌گویند این عدد درست نیست و البته ارتباطات ملکی نیز برای فعالیت‌های عمرانی وجود داشته اما ملک‌ها هنوز به نام نشده که در واقع باید این مسائل رسیدگی شود تا طلب شهرداری نیز مشخص شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رسولی عضو شورای شهر نیز تذکری درخصوص این پرونده داد، گفت: جلسه هم‌اندیشی یکشنبه آتی که با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد در مورد طلب شهرداری از هلدینگ یاس و چگونگی بازپس‌گیری آن است که شهردار تهران و تیمش توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید