• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21988
+
-

تقویت نشاط با حضور خانواده‌ها در محافل فرهنگی اتفاق می‌افتد

گپ
تقویت نشاط با حضور خانواده‌ها در محافل فرهنگی اتفاق می‌افتد


 بهناز شوهانی/ خبرنگار
شروع جام جهانی 2018روسیه و برخی از تصمیمات شورای شهر تهران برای تماشای فوتبال به‌صورت خانوادگی بخشی از شور و نشاط اجتماعی را به پایتخت بازگرداند. البته با شروع کار شورای پنجم اعضا ایجاد شور و نشاط در جامعه را یکی از اهداف خود قلمداد کردند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره این موضوع صحبت کرده است.



ایجاد شور و نشاط اجتماعی یکی از اهدافی بوده که اعضای شورای پنجم روی آن تأکید داشته‌اند، با توجه به سپری‌شدن نزدیک به یک‌سال شورا تا چه حدی در مسیر تحقق این مهم موفق بوده است؟

البته حدود 9‌ماه از آغاز مسئولیت شورای پنجم سپری شده است. در این مدت یکی از رویکردهای شورا، تجدید نظر در جهت‌گیری عملیاتی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی-اجتماعی بوده است، فعالیت‌های فرهنگی شهرداری پیش از این عمدتا در حوزه مناسبت‌های مذهبی و سیاسی و مشابه با فعالیت‌های دستگاه‌های موازی نظیر سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گرفت و یکی از انتظارات شهروندان، تحول در عملکرد فرهنگی مدیریت شهری، توجه به سایر حوزه‌های فرهنگی و افزوده شدن ضریب نشاط و هیجانات مثبت در فعالیت‌های‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بوده است که تصور می‌کنم با وجود کمبود منابع مالی در این مدت در حوزه فرهنگی اجتماعی، تاحدودی مدیریت شهری در این حوزه موفق عمل کرده است.



 نمایش مسابقه‌های فوتبال جام جهانی در استادیوم آزادی، کافه‌ها و سینماها برای خانواده‌ها را تا چه حدی در افزایش شور و نشاط اجتماعی مؤثر می‌دانید؟

یکی از مولفه‌های تقویت نشاط اجتماعی، حضور خانواده‌ها در محافل فرهنگی در سطح شهر است، امروزه در جوامع مدرن و کلانشهرها، دوری خانواده‌ها از یکدیگر یکی از دلایل افسردگی روانی و فروپاشی هسته خانواده‌ها ارزیابی می‌شود. در عین حال، فضای مجازی و مشغولیت در این فضا نیز وقت با هم بودن خانواده‌ها را کاهش داده است، از این‌رو فراهم کردن فضایی که خانواده‌ها بتوانند در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در کنار هم حضور داشته باشند هم ارزش اخلاقی و دینی دارد و هم دارای تأثیر مثبت در روحیه جامعه است.

خوشبختانه با پیگیری آقای حق‌شناس این فرصت برای تماشای جام جهانی به خانواده‌ها داده شد تا کنار یکدیگر در ورزشگاه‌ها و سینماها و مکان‌های عمومی اوقات شاد و بانشاطی را سپری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید