• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20968
+
-

اخبار محلی

جشن تابستانی در شمیران 
منطقه یک

شهرداری منطقه همزمان با شروع تابستان، جشنواره تفریحی و مسابقات ورزشی را برای اهالی منطقه برگزار می‌کند. «سعید کارگران» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: «برپایی مسابقات محله‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی ویژه فصل تابستان است که به شکل انفرادی و تیمی ویژه آقایان و بانوان در 12 رشته بر پا خواهد شد.» او افزود: «این مسابقات تیر، مرداد و شهریور در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، آمادگی جسمانی، دوومیدانی، دارت، ایروبیک، تکواندو، کشتی و کاراته در اماکن ورزشی و بوستان‌ها برگزار می‌شود. اهالی برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به خانه‌های ورزش و‌ سراهای محله مراجعه کنند.»



آبیاری فضای سبز با آب قنات‌
منطقه 3

آبیاری بخش وسیعی از بوستان‌ها و فضای سبزمنطقه با هدایت و انحراف مسیر قنات‌های موجود انجام می‌شود. 

معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 3 با بیان این خبر افزود: «منطقه 3 کلانشهر تهران قنات‌های متعدد و پرآبی مانند عباس‌آباد، یوسف‌آباد، بهجت‌آباد، قلهک، جعفری، هدایت، چمنی، چالهرز، سفارت روسیه و کبری دارد که می‌توان از آنها برای آبیاری فضاهای سبز استفاده کرد.» «عدالت امیر‌زاده» قنات‌ها را میراث مهم، ارزشمند، تاریخی و منشأ اصلی توسعه شهر و حیات مدنی شهر تهران در قرن گذشته دانست و در ادامه از لایروبی قنات واقع در بزرگراه کردستان تقاطع خیابان رشید یاسمی و ده‌ونک خبر داد و افزود: «مدیریت شهری منطقه با رسیدگی و لایروبی مستمر قنات‌ها تلاش می‌کند آب مورد نیاز برای آبیاری قطعات فضای سبز از قنات‌ها تأمین شود.»



مشاوره رایگان در سرای محله سرآسیاب
منطقه 9

مشاوره رایگان در سرای محله سرآسیاب به اهالی ارائه می‌شود.

«نرگس نادرخانی» مدیر سرای محله با بیان این مطلب گفت: «نرخ مشاوره در مؤسسه‌ها و کلینیک‌ها روز به روز در حال افزایش است و افراد برای یک ساعت مشاوره باید هزینه گزافی بپردازند که بسیاری از اهالی امکان پرداخت این هزینه را ندارند. به همین دلیل طرح خدمات مشاوره رایگان به اهالی در سرای محله با تیم مشاوران علمی و مذهبی راه‌اندازی شده است.» 

اهالی محله سرآسیاب می‌توانند برای دریافت مشاوره و حضور در جلسات کسب مهارت به سرای محله سرآسیاب در خیابان توکلی، پارک کوکب مراجعه کنند.



افتتاح سا ختمان جدید دارالقرآن توسط خیّر محله 
منطقه 15

 ساختمان جدید دارالقرآن محله اتابک به‌زودی افتتاح می‌شود. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه در این‌باره گفت: «با توجه به فرسوده شدن ساختمان قبلی دارالقرآن در این محله و استقبال کم‌نظیر شهروندان برای حضور در این مکان، دارالقرآن جدیدی در زمینی به مساحت 180‌مترمربع و زیربنای 150‌مترمربع در محله اتابک توسط یک خیّر ساخته شده و در مراحل پایانی ساخت است.» «رضا اسماعیلی» افزود: «از سال گذشته تاکنون 120 نفر از شهروندان در این دارالقرآن ثبت‌نام کرده‌اند و در این سال‌ها، 37 نفر از جوانان و نوجوانان منطقه با بهره‌گیری از کلاس‌های این مرکز حافظ کل قرآن شده‌اند. این دارالقرآن در محله اتابک، خیابان شهید ابراهیمی، کوچه خدادوست واقع شده است و شهروندان می‌توانند همه روزه برای ثبت‌نام به این مکان مراجعه کنند.»



افتتاح واحد کارآفرینی در علی‌آباد جنوبی
منطقه 16

واحد کارآفرینی سرای محله علی‌آباد جنوبی با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و ایجاد بستر اشتغال برای آنان آغاز به کارکرد. 

مدیر محله علی‌آباد جنوبی با بیان این مطلب گفت: «این واحد با پیگیری‌های بسیار به همت شهرداری ناحیه 5 با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در سرای محله تشکیل شده و اکنون زیر نظر این واحد کارگاه مانتو‌دوزی توسط یکی از کارآفرینان محله شروع به فعالیت کرده و زنان جویای کار بعد از آموزش می‌توانند در آن مشغول کار شوند.» 
«اعظم عظیمی» افزود: «در نظرداریم با توسعه این واحد در رشته‌های دیگر نیز بستر اشتغالزایی را برای بانوان نیازمند به کار فراهم کنیم.»

بانوان جویای کار برای فعالیت در کارگاه مانتو‌دوزی سرای محله علی‌آباد جنوبی می‌توانند به نشانی خیابان شهید باستانی‌پور، سرای محله علی‌آباد جنوبی، طبقه دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55351674 تماس بگیرند. 



توسعه شبکه فاضلاب شهری 
منطقه 17

 طرح توسعه شبکه فاضلاب شهری به درخواست مشترکان املاک تجاری خیابان سجاد جنوبی در ناحیه 3 اجرا می‌شود. «اصغر صفری» مدیر اداره آب و فاضلاب یافت‌آباد دراین‌باره گفت: «با اجرای طرح حفاری، 6 اشتراک مستقل تجاری و یک مجتمع 30 واحدی تجاری به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری متصل خواهد شد. این طرح پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و پلیس راهور منطقه با نظارت حوزه فنی و مهندسی ناحیه 3 ظرف مدت یک هفته انجام می‌شود.»



تعطیلی 8واحد تجاری به علت گردوغبار
منطقه 19

 معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 19 از تعطیلی 8 واحد تجاری و صنف نجاری به علت ایجاد گرد و غبار و مزاحمت برای شهروندان خبر داد.  «مهرداد زنگنه‌فر» در این‌باره گفت: «این تعطیلی‌ها با استناد به‌بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و با اخذ مجوز از کمیسیون جمع‌آوری مشاغل مزاحم و واحد‌های آلاینده انجام می‌شود.» وی در ادامه افزود: «3 واحد صنف شارژ غیر‌مجاز کپسول خودرو به علت رعایت نکردن موارد ایمنی در خیابان خلازیر پلمب شده است. همچنین یک مورد نیز در همین خیابان شناسایی و پیگیری برای اجرای رأی برای این واحد صنفی متخلف ادامه داد.»

زنگنه‌فر خاطر نشان کرد: «10 واحد صنفی خرید و فروش خودرو در تقاطع سبلان و شکوفه با مشارکت پلیس راهور منطقه برای رفع کاهش گره ترافیکی اخطاریه دریافت کردند. همچنین برای 10کارواش که با مشارکت اداره محیط‌زیست شناسایی شدند اخطاریه صادر شد، ضمن اینکه دو مورد از این صنوف تعطیل و مابقی ملزم به اجرای تمهیدات با نصب دستگاه تسویه آب فاضلاب شدند.»



افتتاح کتابخانه در روستای ده خیر 
منطقه 20

 کتابخانه روستایی «ابوریحان‌» در روستای ده خیر شهرستان ری با ظرفیت بیش از 3 هزارو500 جلد کتاب افتتاح شده است. 

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ری با اشاره به مشخصات کتابخانه جدید گفت: «این کتابخانه با زیربنای ۱۴۳‌مترمربع بیش از 3هزارو500 جلد کتاب دارد که بیش از هزار جلد آن ویژه کودک و نوجوان است.» «علی‌اکبر قربانی» با اشاره به اعتبار این کتابخانه افزود: «کتابخانه ابوریحان دارای بخش‌های ویژه کودک و نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه و بخش امانت کتاب، بخش مطالعه نشریات و روزنامه است که برای راه‌اندازی این کتابخانه بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است». 



آموزش زبان انگلیسی برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها 
منطقه 21

 سرای محله دریا برای نخستین بار اقدام به برپایی کلاس آموزش زبان انگلیسی برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کرده است. 

«نسرین رجبی» مدیرمحله شهرک دریا گفت: «یکی از دغدغه‌های دوران کهنسالی و پیری تنهایی است که پیامدهای بسیاری را به همراه دارد. بنابراین سرای محله دریا برای نخستین بار با هدف بالا بردن ضریب اعتماد به نفس، جلوگیری از شیوع آلزایمر، پیشگیری از افسردگی، افزایش حس رضایتمندی فردی و ایجاد خودباوری و حس توانمندی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزش زبان کرده است.»  شهروندانی که علاقه‌مند به حضور در این کلاس هستند، می‌توانند به سرای محله دریا در شهرک دریا، بلوار خزر، کوچه چهاردهم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44548466 تماس بگیرند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید