• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20943
+
-

تیم رفت، نفر برگشت!

 مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در حالی به میزبانی کشور روسیه به پایان رسید که حواشی مختلفی را به همراه داشت. تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در مسابقات جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و تیم جوانان به عنوان نایب قهرمانی قناعت کرد. در زمان بازگشت تیم‌ملی ناشنوایان کادر فنی، کشتی‌گیران را همراهی نکرد تا این شائبه به وجود بیاید که کادر فنی برای دیدن مسابقات جام‌جهانی فوتبال در روسیه مانده است.
اصغر قیطاسی، سرپرست تیم‌ملی کشتی جوانان و بزرگسالان در این‌باره به همشهری ورزشی گفت:« این مساله اصلا صحت ندارد. تمام اعضای کادر فنی به محض اتمام مسابقات به ایران بازگشتند و تنها دلیل عدم حضور کادر فنی در مراسم استقبال تفاوت پرواز کادر فنی با کشتی‌گیران بود.» سرپرست تیم‌ملی کشتی ناشنوایان در پاسخ به این سوال که دلیل خاصی داشت پروازهای کادر فنی با کشتی‌گیران متفاوت بود، گفت:«ابتدا مسابقات بزرگسالان برگزار شد و دو روز بعد از آن مسابقات جوانان شروع شد که کشتی‌گیران بزرگسال پس از اتمام مسابقات خود به ایران بازگشتند و کادر فنی برای هدایت تیم جوانان در شهر محل برگزاری مسابقات ماند. پس از اتمام مسابقات جوانان، این تیم هم با پرواز مستقیم به ایران بازگشت ولی کادر فنی ابتدا به قطر رفت و پس از چند ساعت معطلی به ایران آمد. دلیل این هم که بلیت ‌ بازگشت کادر فنی این‌طور گرفته شده بود، نبود بلیت بود. بالاخره این روزها کشور روسیه درگیر مسابقات جام‌جهانی است و بلیت پرواز سخت گیر می‌آید.» 
قیطاسی درباره اینکه بهتر نبود یک مربی، کشتی‌گیران را در سفر بازگشت هدایت کند، گفت:« دقیقا همین‌طور است و یک مربی در کنار بچه‌ها بود و این‎طور نبود که آنها را تنها رها کرده باشیم. تیم کشتی آزاد بزرگسالان برای اولین‌بار موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند باور کنید در چنین شرایطی همه دوست دارند در مراسم استقبال باشند ولی شرایط و محدودیت‌های کشور میزبان این‌طور ایجاب کرده بود گرچه تیم ملی جوانان هم مسابقه داشت و نمی‌شد آنها را رها کرد.» بابک اسدی رییس انجمن کشتی ناشنوایان در جریان اردو تیم ملی و پس از تمرین در مسیر بازگشت دچار سکته شد و حدودا دو ماه است که وضعیت مشخصی ندارد. سرپرست تیم ملی ناشنوایان درباره وضعیت اسدی گفت:« اسدی برای آماده سازی تیم بسیار زحمت کشید و بستری فراهم شد تا اردوهای شبانه‌روزی را برگزار کنیم. امیدوارم هرچه زودتر این پیشکسوت کشتی بهبود یابد و از کما خارج شود.» تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و دو برنز موفق شد بالاتر از تیم‌های روسیه و ترکیه به مقام قهرمانی برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید