• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 29 آذر 1396
کد مطلب : 1808
+
-

پیروزی بزرگ ترامپ در کنگره، شکست تاریخی در نظرسنجی‌ها

مجلس سنای آمریکا دیروز بزرگ‌ترین تغییر قانون مالیات این کشور در 3دهه گذشته را تصویب کرد و دونالد ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه را به بزرگ‌ترین پیروزی قانونی خود در سال 2017رساند.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ این لایحه جنجالی که با مخالفت بسیار شدید نمایندگان دمکرات مواجه شده بود، مالیات فردی و همینطور مالیات شرکت‌های بزرگ و همینطور کسب و کارهای کوچک را کاهش می‌دهد. جمهوریخواهان این کاهش مالیات را پیش‌زمینه‌ای برای تقویت رشد اقتصادی می‌دانند. در مقابل دمکرات‌ها می‌گویند که این قانون جدید، سود بیشتری به ابرثروتمندان می‌رساند و شکاف درآمدی را عمیق‌تر خواهد کرد.

این لایحه ابتدا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید (227رأی به 203) و در سنا هم با آرای اکثریت موافق (51به 48) تصویب شد. اکثریت در هر دو مجلس، با جمهوریخواهان است. دیروز لایحه برای تأیید نهایی به مجلس نمایندگان برگشت.

تصویب این قانون، در حالی به‌عنوان یک پیروزی بزرگ برای ترامپ خوانده می‌شود که نتایج یک نظرسنجی، رقمی تاریخی از نارضایتی از ترامپ را در سطح جامعه آمریکا نشان می‌دهد. براساس نظرسنجی سی‌ان‌ان، تنها 35درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که رفتارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را تأیید می‌کنند. این میزان در ‌ماه مارس، 45درصد بود. این پایین‌ترین نرخ رضایتمندی یک رئیس‌جمهور در نخستین سال حضور در کاخ سفید در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید