• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17192
+
-

تحقیقات انتخاباتی آمریکا به اسرائیل رسید

تحقیقات انتخاباتی آمریکا به اسرائیل رسید

تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره ارتباط میان کشورهای خاورمیانه و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016میلادی،  پای یک شرکت اسرائیلی را به این پرونده عجیب باز کرده است. وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی خبر داده که رابرت مولر چندین مصاحبه درباره کارکرد جوئل زمل،  تاجر استرالیایی-اسرائیلی که تجربه خاصی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و شبکه‌های مجازی دارد، انجام داده است. زمل، بنیانگذار چند شرکت خصوصی مشاوره‌ای است ازجمله یک شرکت اطلاعاتی خصوصی با این شعار: واقعیت را شکل بدهید.

وال استریت ژورنال گزارش داده است؛ که احضاریه‌ای را در رابطه با فعالیت‌های زمل که البته متعلق به شخص او نبوده، مشاهده کرده است. جوئل زمل چند‌ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016همراه با جورج نادر با دونالد ترامپ جونیور (پسر)‌ ملاقات کرده است تا درباره تقویت ستاد ترامپ پیشنهاد بدهد. جورج نادر خود یکی از متهمان پرونده دخالت خارجی در انتخابات سال 2016است و از او به‌عنوان واسط ابوظبی با ستاد ترامپ نام برده می‌شود.

وکیل دونالد ترامپ پسر،  این ملاقات را تأیید کرده اما گفته است موکلش توضیح بیشتری در این‌باره ندارد. تیم حقوقی جوئل زمل تأیید کرده است که تیم تحقیقاتی رابرت مولر با او ملاقات کرده و از او درباره ارتباطش با جورج نادر سؤال پرسیده است. وکیل جوئل زمل پیش‌تر اعلام کرده بود که او هدف تحقیقات نیست.

جوئل زمل شخصا ارتباطات صمیمی و گرمی با مقامات رده‌بالای امارات دارد و دولت امارات،  پیش از شروع جنگ در یمن،  ‌مشتری یکی از شرکت‌های تحلیلی زمل بوده است.

خبری دیگر از آمریکا اینکه وزارت دادگستری آمریکا دیروز اعلام کرد درباره جاسوسی اف‌بی‌آی در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با انگیزه‌های سیاسی تحقیق خواهد کرد. یک روز پیش از آن،  دونالد ترامپ در توییتر گفته بود باید در این‌باره تحقیق شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید