• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17153
+
-

فروش ۱۴۵هزار میلیارد تومان سهام دولتی در 18سال


معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: طبق آمارهای رسمی در طول 18سال گذشته ۱۴۵هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی‌، داوود خانی با اشاره به ورود سازمان خصوصی‌سازی‌ به هجدهمین سال فعالیت خود اعلام کرد: طبق آمار از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی‌ تا‌کنون 145هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است. معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد تا قبل از سال92 سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها 18درصد بوده است.

این آمار در دولت یازدهم 67درصد و سهم بخش خصوصی از واگذاری‌ها در دولت دوازدهم 100درصد بوده است.

او با اشاره به مقاومت‌های موجود در مسیر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی گفت: برای از بین بردن این مقاومت‌ها به احکام و قوانین شفاف‌تری نیازمندیم تا براساس آنها بتوانیم مقاومت‌های پیش روی خصوصی‌سازی‌ را از بین ببریم.

خانی ادامه داد: در همه جای دنیا زمانی که خصوصی‌سازی‌ انجام می‌شود بنگاه‌ها از نهاد اداره‌کننده گرفته شده و به نهاد مجری برای واگذاری داده می‌شود، بنابراین چون نهاد واگذار‌کننده علاقه‌ای به حفظ بنگاه ندارد این کار به راحتی انجام می‌شود؛ درحالی‌که در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد و وابستگی‌ها به بنگاه‌ها موجب می‌شود همواره مقاومت‌هایی را در برابر واگذاری سهام دولتی شاهد باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید