• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15970
+
-

گزارش خبری

مصائب مغازه‌های ضایعاتی

منطقه 16

مریم ناگهی| خبرنگار:


باغ آذری، با وجود همسایگی با بازار بزرگ بلور پایتخت، یکی از محله‌های آسیب‌خیز منطقه 16 به شمار می‌آید. وجود مغازه‌های ضایعاتی در برخی از خیابان‌های این محله یکی از مشکلاتی است که اهالی با آن دست به گریبانند. مشکلات زیست‌محیطی مانند شیوع انواع آلودگی‌های خطرناک از طریق ورود و نگهداری ضایعات و ایجاد آلودگی‌های صوتی و رفت‌وآمد افراد معتاد و نامتعارف به این مغازه‌ها از مهم‌ترین معضلات این مغازه‌ها در باغ آذری است. دبیر شورایاری محله باغ آذری در این‌باره می‌گوید: «متأسفانه برخی از مراجعان این مغازه‌ها افراد معتاد و کارتن‌خوابی هستند که برای فروش ضایعات و کالاهای بازیافتی از مناطق دیگر به این محله آمده‌اند و بستر آسیب‌های اجتماعی دیگری چون خرید و فروش مواد و دزدی و... را در بافت محله فراهم می‌کنند.»

«محمدرضا جمالی» می‌افزاید: «بارها با شهرداری مکاتبه کرده و خواسته‌ایم که این مغازه‌ها را جمع‌آوری کنند و چند بار هم این پیگیری‌ها منجر به پلمب برخی از مغازه‌ها شد اما نمی‌دانیم چطور و در مدت زمان کمی دوباره این مغازه‌ها شروع به فعالیت می‌کردند.»

«احمد مسلمی» از ساکنان محله هم می‌گوید: «چرا با وجود قانون خروج مشاغل مزاحم از بافت مسکونی محله‌ها، مسئولان شهری منطقه این مغازه‌های پر مشکل را جمع‌آوری نمی‌کنند.»

شهردار ناحیه 6 با اشاره به اینکه نباید اصناف مزاحم از جمله ضایعاتی‌ها در بافت مسکونی فعالیت داشته باشند می‌گوید: «تمام مغازه‌هایی که مشکلات زیست‌محیطی دارند باید تغییر کاربری داده یا تعطیل شوند. اکنون حدود 24 مغازه ضایعاتی در محله باغ آذری فعالیت دارند و شهرداری ناحیه برای جلوگیری از فعالیت آنها پیگیر دریافت رأی قطعی از اداره ساماندهی شهرداری مرکز است. البته چند مغازه در محدوده خیابان شوش غربی تغییر کاربری داده‌اند.» «حسین مایلی» می‌افزاید: «یکی از مشکلات شهرداری برای جلوگیری از فعالیت این مغازه‌ها این است که اغلب این ضایعاتی‌ها در مغازه‌های استیجاری مشغول فعالیت‌اند و به محض اینکه رأی برای پلمب و جلوگیری از فعالیت واحد تجاری صادر می‌شود درگوشه دیگری از محله مغازه ای اجاره و فعالیت شان را آغاز می کنند.»

او از شهروندان می‌خواهد تا از طریق تماس با سامانه 137 و جمع‌آوری نامه‌های محلی درخواست‌های خود در مورد این مشکل را به شهرداری انعکاس دهند تا شهرداری ناحیه با مستند‌سازی این خواسته‌ها با سرعت بیشتری موفق به جمع‌آوری این صنف در باغ آذری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید