• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14335
+
-

دوباره کرانچار، دوباره امید

دوباره کرانچار، دوباره امید

زلاتکو کرانچار دیروز در حالی سرمربی تیم  زیر 23 ساله‌های ایران شد که 4 سال پیش به بهانه مشکلات اخلاقی، این فرصت را از دست داده بود.
بعد از انتخاب حمید استیلی  به‌عنوان مدیر تیم ملی امید، همگان منتظر بودند او و کمیته فنی فدراسیون فوتبال چه کسی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب خواهد کرد. امری که سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان روزگذشته انجام شد و زلاتکو کرانچار، سرمربی سابق سپاهان و پرسپولیس به‌عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی امید انتخاب شد.
کرانچار از میان گزینه‌هایی مثل علی کریمی ، علیرضا منصوریان و جواد نکونام به این سمت انتخاب شد. حتی بسیاری بعد از انصراف علی کریمی از همکاری با مهدی تاج و دبیرکل‌اش، جواد نکونام را محتمل‌ترین گزینه داخلی برای تیم ملی می‌دانستند. نکونام هفته گذشته حتی ملاقاتی هم با کارلوس کی‌روش داشت و برخی این ملاقات را بی‌ارتباط با احتمال سرمربیگری او در تیم ملی امید نمی‌دانستند؛ موضوعی که خود کی‌روش هم به آن اشاره داشت. مرد پرتغالی  طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود بهترین فرد برای مربیگری تیم امید جواد نکونام است.
البته کرانچار در مدت حضورش در ایران نشان‌داده رابطه خوبی با کی‌روش ندارد. او پیش‌تر هم گزینه سرمربیگری تیم امید بود، ولی از سوی مسئولان ورزش به‌دلیل آن‌چه مشکلات اخلاقی نامیده می‌شد، از سمتش کنار رفت و در نهایت کار به خاکپور سپرده شد. حالا کرانچار بعد از تجربه تلخ فصل جاری‌اش در سپاهان به‌عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شده است.
    استیلی: کرانچار رزومه خوبی دارد
حمید استیلی عنوان مدیر تیم ملی امید در خصوص دلایل انتخاب کرانچار می‌گوید: «جلساتی که طی چند وقت اخیر با کمیته فنی و رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم، بالاخره کرانچار به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید تا المپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد و ما بنا داریم با حضور این مربی بتوانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و همچنین المپیک ۲۰۲۰ به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.»
استیلی خاطرنشان کرد: «قرار است کرانچار ظرف امروز یا فردا به ایران بیاید و کار خود را با تیم ملی امید آغاز کند. وی از رزومه بسیارخوبی برخوردار است و ما با وجود چنین مربی‌ای می‌توانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. در‌حال‌حاضر وجود کرانچار همانند کی‌روش در تیم ملی امید و بزرگسالان از اتفاقات بسیار مهمی است که در فوتبال ما رخ‌داده و ما باید از چنین اتفاقاتی به‌خوبی استفاده کنیم و دست‌به‌دست هم بدهیم تا به هدف بزرگ‌مان که راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ است، دست پیدا کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید