• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12965
+
-

ناتالی پورتمن به سرزمین‌های اشغالی نمی‌رود

یادداشت
ناتالی پورتمن به سرزمین‌های اشغالی نمی‌رود

ناتالی پورتمن جایزه افتخاری ژنسیس را نمی‌پذیرد و به سرزمین‌های اشغالی سفر نمی‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه ژنسیس برای تجلیل از هنرمندانی است که تلاش خود را وقف جامعه یهودیان و ارزش‌های یهودی می‌کنند. این جایزه امسال قرار بود به ناتالی پورتمن اهدا شود.

بنیاد جایزه ژنسیس با صدور بیانیه‌ای از پورتمن به‌عنوان بازیگری مطرح و یک فعال اجتماعی یاد کرده و ابراز علاقه کرده بود که میزبان وی باشد اما پس از اعلام نظر پورتمن آنها ابراز تأسف کردند که پورتمن به دلایل سیاسی حاضر به سفر به بیت‌المقدس نیست. آنها نگرانی خود را از اینکه تصمیم پورتمن منجر به تداوم چنین نظری شود و تلاش آنها را که سعی دارند از مسائل سیاسی برکنار بمانند خنثی کند،  ابراز کردند. این در حالی است که در‌ماه دسامبر نیز خواننده جوان «لرد» کنسرت خود را لغو و اعلام کرد که به تل‌آویو نمی‌رود تا از جنبش بایکوت رژیم  اسرائیل حمایت کرده باشد.

پورتمن متولد بیت‌المقدس است و تاکنون بارها به‌صورت علنی مخالفت خود را با سیاست‌های بنیامین نتانیاهو ابراز کرده است. جنبش بایکوت هنری اسرائیل مدتی است مطرح شده و بر مبنای آن بسیاری از هنرمندان برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به رفتار رژیم صهیونیستی از سفر به این سرزمین و حضور در برنامه‌های فرهنگی و هنری خودداری می‌کنند.یکی از جوایز ارائه شده در بسته جوایز نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ سفر به سرزمین‌های اشغالی بود که جنبش بایکوت اسرائیل از نامزدها خواست این هدیه را نپذیرند و هیچ‌یک از نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ راهی این سفر نشدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید