• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12954
+
-

خبرهای محلی

رفع مشکل محله کاظم‌آباد

منطقه 4

محله کاظم‌آباد به سیستم یکپارچه فاضلاب شهری متصل می‌شود. دبیر شورایاری این محله گفت: «در بخش‌هایی از خیابان بنی‌هاشم حد فصل کوچه‌های «شریعت» تا «مهدی» به دلایلی حفاری برای فاضلاب انجام نشده بود و ساکنان از این موضوع گلایه داشتند.» «محمدرضا رمضانی» افزود: «بعد از ماه‌ها پیگیری مشکلات رفع شد و موفق شدیم مجوز حفاری برای نصب سیستم فاضلاب را بگیریم و حفاری برای اتصال به سیستم یکپارچه فاضلاب به‌زودی در این محله آغاز می‌شود.» 



نصب نرده‌های ایمنی در حصارک

منطقه 5


نرده‌های ایمنی در محله حصارک به درخواست شورایاری نصب می‌شود. محمدباقر اسدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 5 با بیان این مطلب گفت: «برای بالا بردن ضریب ایمنی و سهولت‌ تردد عابران پیاده، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، اقدام به نصب نرده در اطراف پله‌های سنگی در محدوده حصارک و خیابان سلمان فارسی کرده است. این محدوده با اختلاف ارتفاع 6‌متر از سطح پیاده‌رو احتمال وقوع حادثه را در پی داشت که با همکاری شورایاری نصب این نرده‌ها رو به پایان است.»



کالاهای ایرانی در بازار روزهای ویژه

منطقه 6

 بازارهای روز ویژه عرضه کالاهای ایرانی در منطقه6 راه‌اندازی می‌شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه6 با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی گفت: «در سال حمایت از کالای ایرانی با اجرای طرح «هر روز یک بازار روز» در نواحی 6گانه منطقه از محصولات ایرانی حمایت می‌کنیم.»  

«مهرشاد ‌الله‌ویردی» افزود: «به دنبال شناسایی محل‌های مناسب برای ایجاد این بازار روزها در نواحی 6‌گانه منطقه هستیم و پس از شناسایی محل مناسب در فراخوان‌هایی از فروشندگان کالای ایرانی برای عرضه محصولاتشان در بازار دعوت می‌شود.»  او با بیان اینکه در صورت استقبال فروشندگان و شهروندان این بازار روزها هر روز در تمامی نواحی فعالیت خواهند داشت ادامه داد: «ایجاد این روزبازارها اهرم تشویقی مناسبی برای حمایت از کالای ایرانی است.» به گفته ‌الله‌ویردی پیش‌بینی می‌شود که این بازارها از اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند. 



نصب پنل‌های خورشیدی 

منطقه 7

انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک در سبد برق و انرژی مراکز اداری و نظامی منطقه7 قرار می‌گیرد.  مدیر اداره برق منطقه با اشاره به اهمیت توجه به انرژی‌های پاک گفت: «با توجه به افزایش سهم تولید برق خورشیدی در سبد انرژی، این طرح توسط مشترکان در حال اجراست.»  «علی‌محمد ارویی» افزود: «بر این اساس نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی به‌ویژه بر روی پشت‌بام منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری در اولویت‌کاری شرکت برق منطقه قرار گرفته و در گام نخست در مراکز نظامی و اداری منطقه اجرا می‌شود. با اجرای این طرح نیاز برق مصرفی ساختمان و تجهیزات تا حد زیادی تأمین خواهد شد.»



راه‌اندازی ایستگاه آموزش شهروندی

منطقه 14

شهروندان محله‌های شمالی و غربی منطقه از آموزش‌های شهروندی رایگان بهره‌مند می‌شوند. رئیس کلانتری 110 شهدا در این‌باره گفت: «با هدف ارتقای فرهنگ کنترل خشم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نخستین ایستگاه آموزش شهروندی با محوریت پلیس جامعه‌محور آغاز به کار کرده است.» سرهنگ «اسماعیل افشاری‌اقدم» افزود: «پلیس و مددکاران حوزه اجتماعی با ارائه مطالب آموزشی، اهالی محله‌های چهارصد دستگاه، شکوفه، سرآسیاب، دولاب و شیوا که‌ درصد جرائم و آسیب بالاتری نسبت به محله‌های دیگر دارند را با انواع آسیب‌های اجتماعی، نحوه پیشگیری و کنترل آن آشنا می‌کنند.» علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به این ایستگاه در محدوده کلانتری شهدا در خیابان پیروزی، کندرو بزرگراه امام علی(ع) مراجعه کنند. 



روشنایی زیر پل سکوی نظامی 

منطقه 17

17 پروژکتور LED زیر پل سکوی نظامی نصب می‌شود.  «علی مرادی» رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 17 با بیان این مطلب گفت: «برای جلوگیری از افزایش حوادث، تصادفات و کاهش امنیت اجتماعی به درخواست شهروندان منطقه، 17 عدد پروژکتور LED کم‌مصرف در قسمت شمالی زیر پل سکوی نظامی در خیابان امامی محرم و بزرگراه نواب محله بلورسازی نصب می‌شود تا بستری مناسب و امن برای زندگی شبانه شهری ایجاد شود و کیفیت بصری برای اهالی محله بلورسازی ارتقا یابد. یکی از مزیت‌های استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، صرفه‌جویی در مصرف برق بدون کاستن از کیفیت و کمیت روشنایی است.»



مسجد طالب‌آباد موزه شد

منطقه 20

بخشی از مسجد‌الزهرا(س) در روستای طالب‌آباد در شهرستان ری به موزه اختصاص داده شد. 

دهیار روستای طالب‌آباد گفت: «2 سال از افتتاح موزه روستای طالب‌آباد می‌گذرد و این موزه مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است.»  «مهرداد یاراحمدی» افزود: «اشیای قدیمی وآثار تاریخی روستا همچون کتیبه قدیمی روستا، سماور150 ساله و... زینت بخش این موزه است.» 

یاراحمدی به اهدای کتاب طالب‌آباد به موزه روستا اشاره کرد و ادامه داد: «روستای طالب‌آباد قدمت تاریخی دارد به‌طوری که «دکترجواد صفی‌نژاد» پدر علم کاریز ایران کتابی با عنوان «طالب‌آباد»را به این موزه اهدا کرده که در بخشی از کتاب تمام نقشه‌های طالب‌آباد به تفسیر شرح داده شده است.»  علاقه‌مندان برای بازدید از موزه روستای طالب‌آباد می‌توانند به بزرگراه ری‌ـ ورامین، بعد از روستای قلعه‌نو، دوربرگردان روستای طالب‌آباد، خیابان امام خمینی(ره)، نبش کوچه‌الزهرا(س) مراجعه کنند. 



آغاز به کار آکادمی بسکتبال محله دریا

منطقه 21

آکادمی بسکتبال مجموعه ورزشی شهرک دریا فعالیت خود را در سال جدید آغاز کرد.  مدیر مجموعه ورزشی دریا، گفت: «برگزاری کلاس‌های آموزشی بسکتبال، مسابقات بین باشگاهی، شرکت در مسابقات محله‌ها و مسابقات لیگ استان تهران از برنامه‌های این آکادمی است. همچنین یکی از مهم‌ترین اهداف آکادمی بسکتبال، استعدادیابی و معرفی بازیکنان مستعد و کوشا به جامعه ورزشی است.»

«طاهره شریفی» افزود: «شهروندانی که علاقه‌مند به حضور در این آکادمی و فعالیت در رشته بسکتبال هستند، می‌توانند روزهای دوشنبه و پنجشنبه به مجموعه ورزشی دریا در شهرک دریا، بلوار خزر، کوچه چهاردهم، جنب سرای محله شهرک دریا مراجعه کنند، یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44548617 تماس بگیرند.»



آموزش اشتغال خانگی 

منطقه 22

سرای محله قائم(عج) برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی دوره‌های متنوع آموزش شغل‌های خانگی را برگزار می‌کند. 

مدیر محله قائم (عج) گفت: «نخستین دوره‌های متنوع مشاغل خانگی با امکان جذب نیرو و انجام کار در منزل برای بانوان و جوانان علاقه‌مند به کارهای هنری به صورت پاره وقت به‌زودی در سرای محله راه‌اندازی می‌شود.» 

«نینا صفوی» افزود: «در قدم اول کلاس‌های تراش سنگ‌های قیمتی با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای تشکیل می‌شود و هنرجویان در دوره 3 ماهه می‌توانند این هنر پرکاربرد ایرانی و پردرآمد را در خانه از طریق حمایت سازمان فنی و حرفه‌ای و راهنمایی‌های استاد مربوطه آموزش ببینند.»  علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44717666 تماس بگیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید