• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12560
+
-

« کیو» روی میز مزایده عمومی

مدیر عامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری از تعیین تکلیف شهربازی تا پایان فروردین خبرداد

گزارش
« کیو» روی میز مزایده عمومی





نسرین صفربیرانوند| خرم آباد- خبرنگار: 

تعطیلی و بلا تکلیفی شهربازی کیو چندسالی است که موجب نارضایتی و انتقاد شهروندان شده و تاکنون ده‌ها گزارش در مورد آن تهیه شده است. به گفته مسئولان و متولیان، عمده‌ترین دلیل تعطیلی این شهربازی در مرکز استان، استاندارد نبودن و فرسودگی دستگاه‌ها و تجهیزات آن است.
البته اختلاف میان بهره بردار قبلی شهربازی و شهرداری هم از چالش‌هایی بود که تعطیلی شهربازی کیو را به دنبال داشت. به رغم رفع مشکلات میان شهرداری و بهره بردار اما همچنان در شهربازی کیو به روی شهروندان بسته است.


انتقاد شهروندان

یکی از شهروندان خرم آبادی با اشاره به اینکه تفریحات سالم یکی از ضروریات جامعه است، می‌گوید: متاسفانه چندسالی می‌شود که شهربازی کیو تعطیل شده و گویا قرار نیست احیا شود. این موضوع سبب ناراحتی مردم شده است.
«روح الله بیرانوند» که از بلا تکلیفی شهربازی کیو به شدت انتقاد می‌کند، می‌افزاید: با وجود اینکه شهربازی‌ها از زیرساخت‌های مهم جامعه به شمار می‌آید و نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارد، اما خرم‌آباد به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت در میان مراکز استان‌ها فاقد شهربازی است و این امر بدون شک یک نقطه ضعف برای لرستان و مسئولان تلقی می‌شود.

بیرانوند تاکید می‌کند: با توجه به رشد و توسعه تفریحات کیفیت شهربازی‌ها هم اهمیت زیادی پیدا کرده است و این موضوع باید در صورت بازگشایی شهربازی کیو مورد توجه متولیان و بهره برداران قرار بگیرد.
یکی دیگر از شهروند خرم آبادی در این باره می‌گوید: شهربازی کیو به دلیل مجاورت با دریاچه کیو و زیبا کنار می‌تواند به یکی از اماکن تفریحی مناسب برای مردم تبدیل شود اما متاسفانه بی توجهی چندساله مسئولان سبب شده است مردم نتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و این مرکز تفریحی بلاتکلیف رها شده است.

«زهرا رستگار» می‌افزاید: با توجه به این که شهربازی‌ها یکی از اماکن تفریحات سالم و مفرح به حساب می‌آیند، ضرورت دارد مسئولان اهمیت بیشتری به آن بدهند و پس از رفع مشکلات، این شهربازی را به دستگاه‌های جدید و مدرن تجهیز کنند. این شهروند خرم آبادی اضافه می‌کند: از سوی دیگر، این که مرکز استانی همچون لرستان که به گفته مسئولان به سمت کلانشهر شدن پیش می‌رود، فاقد شهربازی است، وجهه خوبی ندارد.
وی می‌گوید: متاسفانه در گذشته با توجه به قیمت بالای تجهیزات تفریحی در شهربازی‌ها، بهره برداران از دستگاه‌های بی کیفیت استفاده می‌کردند که همین امر موجب وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیری شده است.


پر کردن اوقات فراغت

«فاطمه ولیزاده» دیگر شهروند خرم آبادی با گلایه از تعطیلی شهربازی خرم آباد، می‌گوید: این روزها پارک‌های تفریحی و شهربازی‌ها به جهت فراهم کردن لحظاتی شاد و مفرح برای مردم از مراکز مهم جذب گردشگر به حساب می‌آیند.
وی تاکید می‌کند: خرم آباد با وجود اینکه مرکز استان است اما زیرساخت‌هایی مانند شهربازی ندارد. این درحالی است که درایام نوروز و فصل تابستان گردشگران متعددی به این شهر مراجعه می‌کنند و یکی از اماکنی که مورد توجه قرار می‌گیرد شهربازی‌هاست. البته استاندارد بودن دستگاه‌ها هم از مواردی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

ولیزاده با اشاره به این که امروزه زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین عوامل برای جذب گردشگر محسوب می‌شوند، می‌گوید: مدت زیادی از تعطیلی شهربازی کیو می‌گذرد اما گویا خبری از احیای آن نیست، راه اندازی شهربازی کیو نه تنها بخشی از اوقات فراغت شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان بلکه می‌تواند بخشی از اوقات مسافران و گردشگران راهم پر کند.


ضرورت حفاظت از جان شهروندان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد با اشاره به این که شهربازی ملک شهرداری است و دراین زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد، می‌گوید: شهربازی کیو چندسالی است که به علت استاندارد نبودن دستگاه‌های بازی، تعطیل شده است. چرا که برای ما سلامت و جان مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که دستگاه‌ها و تجهیزات به روز نباشند نمی‌توانیم به شهروندان اجازه استفاده ازاین دستگاه هارا بدهیم و با این کار جان آنان را به خطر بیندازیم.
«سعید اسداللهی» می‌افزاید: دستگاه‌های فعلی که حدود 43عددهستند که این دستگاه ها نه تنها استاندارد نبوده بلکه به روز هم نیستند. بنابراین شهروندان یا مسافران رغبتی برای استفاده از آنها نشان نخواهند داد.
وی تاکید می‌کند: شهرداری خرم آباد به ویژه سازمان پارک‌ها و فضای سبز و اعضای شورای شهر پیگیر راه اندازی شهربازی کیو هستند و بدون شک فروردین ماه طی مزایده عمومی به بهره بردار بخش خصوصی واگذار می‌شود و با نصب دستگاه‌ها و تجهیزات یکی از مطالبات شهروندان تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد در بخش دیگری ازسخنان خود ادامه می‌دهد: دستگاه‌های بهره بردار قبلی کاملاً کهنه و دست دوم هستند که هیچ جذابیتی برای افراد ندارند و شهرداری هم تمایلی برای خرید آنها ندارد.
اسداللهی تاکید می‌کند: شهروندان خرم آبادی اطمینان داشته باشند که مدیریت شهری شهرداری، همه اختیارات و توان خود را به کار می‌گیرد تا یک شهربازی مناسب و با تجهیزات نو و مدرن به شهروندان تحویل دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید