• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110150
+
-

تسهیلات ۵۰۰میلیاردتومانی دولت برای گوشی قسطی

وزیر ارتباطات از تولید گوشی تلفن همراه توسط زیرمجموعه وزارت دفاع و توزیع آن توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه خبر داده است

فناوری
تسهیلات ۵۰۰میلیاردتومانی دولت برای گوشی قسطی


گران‌شدن تجهیزات فناوری ازجمله گوشی‌های موبایل تبدیل به یک چالش جدی برای کاربران شده است. درحالی‌که گروهی این وسایل را لاکچری خطاب می‌کنند، مردمی که سال‌ها برای عادت‌کردن‌شان به سبک زندگی دیجیتال هزینه شده حالا برای خرید یک گوشی خیلی عادی هم دچار مشکل هستند. محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات اما روز گذشته در نشستی که با حضور آنلاین خبرنگاران برگزار شد، از خط اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی برای وام به اپراتورها برای ارائه گوشی تلفن همراه تولید داخل به‌صورت اقساطی خبر داد.
او در این نشست با تأکید بر گران‌شدن تجهیزات فناوری مورد نیاز مردم، گفت: «در شرایطی که نرخ دلار نوسان دارد، نمی‌توانیم به‌عنوان مسئول بگوییم کاری از دست ما برنمی‌آید. در زمان عدم‌وجود مشکل، همه مدیر هستند. در شرایطی که پول فراوان و شرایط مناسب وجود دارد، هر کسی می‌تواند کشور را به‌خوبی مدیریت کند. اینکه تلفن همراه اکنون به شکل مناسبی در دسترس نیست، بگوییم علتش نوسان ارز است و کاری از دست ما برنمی‌آید. اکنون به‌دلیل آموزش مجازی خیلی از ما مصرف‌کننده هستیم و باید برای فرزندان خود تبلت، گوشی تلفن همراه و مودم تهیه کنیم؛ مودمی که قیمت آن ۲۰۰هزار تومان بوده و اکنون قیمت آن ۱۰‌برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ غیر از این است که باید نیاز مردم را تامین کنیم؟»
به گزارش همشهری، آذری‌جهرمی ادامه داد: «راهکار این مسئله ایجاد وفور در بازار است. در تولید داخلی امروز چشم خیلی از مردم به‌دست تولیدکنندگان داخلی است. اگر محصولی با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه شود، برکت خودش را هم خواهد داشت. امروز به ما گزارش دادند که «صاایران» پس از درخواستی که از وزارت دفاع داشتیم، برای تولید گوشی داخل، ورود خوبی داشته ‌و نخستین پارت گوشی‌های تولیدی خود را تحویل ایرانسل داده است که به بازار عرضه کند.»
وزیر ارتباطات همچنین با ذکر این نکته که گرانی بسیاری از وسایل ارتباطی باعث‌شده که مردم چشم‌انتظار بسیاری از دستگاه‌های تولید داخلی باشند، تأکید کرد که «موبایل ایرانی» یکی از این موارد است. او می‌گوید وزارت ارتباطات چندین بار درباره گوشی ایرانی صحبت کرده و این محصول هنوز توسط مردم به‌طور انبوه لمس نشده است: «می‌گویند خط تولید در مراغه راه افتاده که بسیار خوب است ولی محصول را به‌دست مردم برسانید. دیگر تولیدکنندگان نیز به ساخت یک گوشی قناعت نکنند و بدانند که باید در تکنولوژی پویا باشند و مردم مدل‌های مختلف گوشی را می‌خواهند.»
صا‌ایران در اوایل ورود تلفن همراه در کشور سابقه تولید گوشی‌‌های موبایل را داشته است. البته در آن زمان این شرکت اقدام به مونتاژ و تولید گوشی تحت لیسانس شرکت ساژم فرانسه می‌کرد که خیلی‌ها خاطره تحویل آنها توسط وزارت ارتباطات به خریداران سیم‌کارت را به یاد دارند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپراتورها قرار است بار دیگر گوشی همراه با سیم‌کارت که اصطلاحا باندل گفته می‌شود، ارائه کنند و خریداران قسط آن را بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید