• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109296
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس

  قالیباف: ناظریم نه مچ‌گیر
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به سفر 4روزه خود به خوزستان گفت: هدف ما از این بازدیدها مچ‌گیری نیست. مدیران قوی و امین را حمایت خواهیم کرد که شجاعت در تصمیم‌گیری داشته باشند و با انگیزه کار کنند. به گزارش فارس، او در پایان سفر ۴روزه به استان خوزستان خاطرنشان کرد: ما در مجلس یازدهم اولویت خود را بر نظارت گذاشته‌ایم که به شکل میدانی انجام بدهیم؛ از همین طریق بر آن شدیم که مشکلات و مسائل خوزستان را رفع کنیم. تأکید می‌کنم هدف ما از این بازدیدها مچ‌گیری نیست. مدیران قوی و امین را حمایت خواهیم کرد که شجاعت در تصمیم‌گیری داشته باشند و با انگیزه کار کنند. قالیباف ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، فعالیتی خارج از مسیر قانونی و سهل‌انگاری در انجام وظایف، مطابق قانون پیگیری خواهیم داشت و از مشکلات بعدی پیشگیری می‌کنیم.

  7وزیر در بهارستان

وزرای خارجه، ارتباطات و فناوری ارتباطات، راه و شهرسازی، علوم و تحقیقات، اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر کشاورزی جهت پاسخ به سؤالات نمایندگان و ارائه گزارش در جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور پیدا می‌کنند. جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس بعد از 2هفته تعطیلی پارلمان جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، از دیروز تشکیل شد و امروز نیز نخستین نشست علنی مجلس بعد از تعطیلات تابستانی بهارستان برگزار می‌شود. بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها و‌ سؤال تعدادی از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی ازجمله دستورکارهای هفته جاری بهارستان است.

  نادران: قهر نیستم!

الیاس نادران، نماینده تهران در توییتی به ابهاماتی درباره قهر او و حواشی تشکیل کمیسیون ویژه تولید پاسخ داد. او دیروز در حساب شخصی‌اش در توییتی با حواشی تشکیل این کمیسیون که گفته می‌شد برای دلجویی از نادران تشکیل شده است، پاسخ داد و نوشت: «بنده اساساً متقاضی عضویت در کمیسیون ویژه تولید نبودم. به احترام رأی همکارانم، ترجیح می‌دهم به‌عنوان یک عضو ساده به هیأت‌رئیسه کمیسیون در ایفای وظایف خطیرشان کمک کنم؛ ضمناً این کمیسیون از مجلس هفتم وجود داشته و از ابتدا برای خوشایند کسی تاسیس نشده است.»

  ابتلای نماینده تهران به کرونا

اقبال شاکری، نماینده تهران از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: تست کرونای من مثبت شد و قرنطینه شدم. این نماینده اصولگرا تأکید کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم تا درخصوص بعضی موضوعات مخصوصا طرح ساماندهی فضای مجازی همفکری داشته باشیم.

  حکم ارتداد نماینده مشهد برای امارات

نایب‌رئیس مجلس گفت: یکی از الزامات دین اسلام دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است و وقتی کشور مسلمانی مثل امارات رسما با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند درواقع ارتداد خود را اعلام کرده است. به گزارش فارس، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مشهد و کلات با اشاره به برقراری ارتباط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت:‌ اینکه یک کشور مسلمان مثل امارات رسما و علنا ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را برقرار می‌کند درواقع یک نوع اعلام ارتداد از سوی این کشور است.

  اصولگرایم نه احمدی‌نژادی

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در دولت دهم و نماینده تبریز در مجلس درباره گعده احمدی‌نژادی‌ها در بهارستان تأکید کرد: نخستین‌بار نیست که مدیران دولت نهم و دهم در مجلس حضور دارند؛ البته این دوره تعداد مدیران دولت نهم و دهم در مجلس تا حدودی افزایش یافته است. او به برنا گفت: مدیران احمدی‌نژاد اکثرا قبل از آنکه در دولت نهم یا دهم باشند، در جریان اصولگرایی بوده و هستند، که در این اثنا دوره‌ای را هم در دولت حضور داشتند؛ بنابراین مجموعه مدیرانی که در دولت قبل بودند و هم‌اکنون در مجلس حضور دارند، در فراکسیون اصولگرایان حضور دارند و جلسات رسمی فراکسیونی را به همراه اصولگرایان برگزار می‌کنند.

  گزارش اصل نود از ویلموتس

نماینده تهران از جلسه دیروز کمیسیون اصل۹۰ درباره قرارداد «ویلموتس» خبر داد. نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت بررسی قرارداد این پرونده در کمیسیون اصل 90قوه مقننه، گفت: در چند روز آینده گزارش کمیسیون درباره پرونده ویلموتس در کمیته اجتماعی و فرهنگی آن تدوین و سپس برای بررسی بیشتر به صحن کمیسیون ارجاع می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید