• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105446
+
-

اسدی: قدرت سر زنی، هدیه بزرگ دایی به من بود

از ایتالیا، آلمان و اتریش پیشنهاد دارم/ پیشنهاد یک میلیون دلاری بوریرام را رد کردم

اسدی: قدرت سر زنی، هدیه بزرگ دایی به من بود

امیرحسین اعظمی

رضا اسدی هافبک دفاعی تراکتور، در این فصل جزو بازیکنان تأثیرگذار سرخ‌پوشان تبریزی بوده که البته در خیلی از بازی‌ها به‌دلیل کمبود بازیکن در پ‍ست غیرتخصصی‌اش یعنی دفاع میانی بازی کرده است. قرارداد اسدی با تراکتور در پایان این فصل به اتمام می‌رسد و این در حالی است که در هفته‌های اخیر خبرهایی درخصوص حضور او در فوتبال اروپا برای فصل آینده شنیده شده است. با اسدی درخصوص وضعیت تراکتور، بحث لژیونر شدنش برای فصل بعد و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

 فصل جاری تا اینجا برای تو چطور بوده؟ آیا از همه‌‌چیز راضی هستی؟
خیلی خوب بوده و من تجربیات خوبی را از بازی در تراکتور به‌دست آوردم. از بازی در این تیم لذت می‌برم هر چند که در خیلی از بازی‌ها در پست تخصصی خودم یعنی هافبک دفاعی بازی نکردم. من براساس نیاز تیم در خیلی از بازی‌ها به‌عنوان مدافع میانی بازی کردم و هدفم کمک کردن به تراکتور بود، هر چند که دوست دارم در پست اصلی خودم بازی کنم.
 جالب اینجاست که علاقه زیادی هم به گل زدن داری و زیاد نفوذ می‌کنی.
من در سایپا هم شش، هفت گل در فصل گذشته زدم و گل زدن را دوست دارم. امسال هم در چند بازی برای تراکتور گل زدم و امیدوارم این آمار را بهتر کنم.
  مقابل سپاهان هم که یک گل مهم برای تراکتور زدی.
برای من موفقیت تیم مهم است و اینکه بازیکن تأثیرگذاری برای تیمم باشم. من شاگرد علی دایی بودم و باید خوب ضربه سر بزنم. وقتی در سایپا و نفت بودم، روی زدن ضربات سر تمرین می‌کردم و علی دایی هم به من یاد می‌داد که چگونه ضربه بزنم، چگونه جایگیری کنم و چگونه پرش داشته باشم. این یک هدیه بزرگ از طرف دایی بود که به من رسید. من 2 سال با علی‌آقا کار کردم و ایشان نقش مهمی در موفقیت من داشت. بعد از اتمام قرارداد با نفت تهران از پرسپولیس پیشنهاد داشتم، آن زمان برانکو مرا می‌خواست ولی به‌خاطر علی‌آقا پیشنهاد این تیم را رد کردم و با درخواست دایی به سایپا رفتم.
 در ابتدای فصل کار کردن با مصطفی دنیزلی را تجربه کردی، فکر می‌کردی این مربی جدایی زودهنگامی داشته باشد؟
دنیزلی در ترکیه یک مربی محبوب و سرشناس است که افتخارات زیادی کسب کرده. حتی در ایران هم یک مربی محبوب است. اگر الان در تراکتور هستم دلیلش انتخاب مصطفی دنیزلی است، من همیشه دوست دارم از مربیانم به نیکی یاد کنم.
  در هفته‌های اخیر شایعاتی درخصوص حضور تو در یک تیم اروپایی مطرح شده است. این موضوع صحت دارد؟
قرارداد من در پایان لیگ برتر و جام حذفی به اتمام می‌رسد. حالا باید ببینم شرایط چگونه پیش می‌رود و چیزی از حالا قابل پیش‌بینی نیست. من چند پیشنهاد دارم، البته 2 سال پیش هم از دانمارک پیشنهاد داشتم که علی دایی به من اجازه جدایی نداد. مدتی پیش هم یک پیشنهاد از یونان داشتم که شرایط مالی‌اش جالب نبود. الان هم 3 پیشنهاد اروپایی دارم و حالا باید فصل تمام شود تا تصمیمم را بگیرم.
 از چه کشورهایی پیشنهاد داری؟
از ایتالیا، آلمان و اتریش.
 پس اولویت تو بازی در اروپاست؟
من دوست دارم بالاخره بازی در اروپا را تجربه کنم. اگر هم به فوتبال اروپا بروم، دوست ندارم در یک تیم سطح پایین باشم چون می‌خواهم دیده شوم و پیشرفت کنم. نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد، شاید از شرق آسیا یا کشورهای عربی هم به من پیشنهاد برسد. من مدتی پیش پیشنهادی یک‌میلیون دلاری از بوریرام تایلند داشتم که قبول نکردم. اگر این پیشنهاد از ژاپن، کره یا چین به من می‌رسید شاید قبول می‌کردم.
 بهتر نیست اگر از اروپا پیشنهاد داری، دیگر به کشورهای آسیایی فکر نکنی؟
خودم هم دوست دارم بازی در اروپا را تجربه کنم. حالا امیدوارم خدا بهترین اتفاق را برای من رقم بزند.
 از تیم‌های ایرانی هم پیشنهاد داری؟
بله، دو سه تیم بزرگ و مطرح در فوتبال ایران به مدیر برنامه‌هایم پیشنهاد داده‌اند. امیدوارم در پایان فصل یک تصمیم خوب بگیرم.
 فکر می‌کنی تراکتور امسال سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند؟
خب، ما هم‌اکنون موقعیت خوبی در جدول داریم و دوم هستیم. باید در بازی‌های بعدی هم این روند خوب را ادامه دهیم و همه‌‌چیز دست خودمان است. در جام حذفی هم شانس قهرمانی داریم. امیدوارم در پایان فصل کاری کنیم که هواداران تراکتور و مردم تبریز خوشحال شوند.
 ماجرای تصادفی که در اتوبان کردی چیست؟
بعد از بازگشت از تمرین تراکتور در اتوبان شهید کسایی تبریز تصادف کردم که خیلی زود این موضوع هم رسانه‌ای شد. خدا را شکر می‌کنم که اتفاق خاصی برای خودم رخ نداد، هر چند که ماشینم خسارت دید.

این خبر را به اشتراک بگذارید