• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221812
+
-

اسدی دوم پرسپولیس

درخشش شهاب زاهدی بعد از ترک سرخپوشان باعث حسرت هواداران شده است

اسدی دوم پرسپولیس

بهروز رسایلی

اگرچه هیچ منطقی نمی‌پذیرد بعد از 3بازی در مورد کم و کیف حضور یک بازیکن در تیم جدیدش قضاوت کنیم اما درخشش شهاب زاهدی در لیگ ژاپن به قدری چشمگیر بوده که توجهات را به سمت خودش جلب کرده است. نخستین بازیکن ایرانی تاریخ جی‌لیگ که در پنجره اخیر نقل‌وانتقالاتی به آویسپا فوکوئوکا پیوست، کارش را خیلی توفانی استارت زده. زاهدی با پیراهن تیم جدیدش طی 3بازی، 2گل زده و یک پاس گل داده تا خیلی از پرسپولیسی‌ها حسرت از دست دادن او را بخورند.

   سرانجام کوچ به مشرق
زاهدی سال‌ها پیش این فرصت را داشت تا در یکی از 2لیگ معتبر شرق آسیا توپ بزند. او در میانه‌های دهه 90با پیشنهاد باشگاه مهم سوان سامسونگ کره‌جنوبی مواجه شد، به توافق رسید و حتی قرارداد هم بست اما در نهایت به‌دلیل سابقه استفاده‌اش از مواد نیروزا، سامسونگ از این همکاری انصراف داد. زاهدی بعدها حضور موفقی در لیگ‌های ایسلند و اوکراین داشت و بالاخره توانست برای بار دوم به پرسپولیس برگردد اما این حضور انتظارات هیچ‌یک از طرفین را برآورده نکرد تا او بعد از فقط یک نیم‌فصل، سر از لیگ ژاپن در بیاورد. تیمی که اکنون زاهدی برای آن توپ می‌زند، آویسپا فوکوئوکا نام دارد که در فصل گذشته جی‌لیگ بین 20تیم در رده هفتم قرار گرفته و 6هفته بعد از آغاز فصل جدید هم با 8امتیاز از 6بازی در رتبه دوازدهم قرار دارد.

   قاتل نامداران
زاهدی 3بازی اول جی‌لیگ را از دست داد اما در 3بازی اخیر برای تیمش به میدان رفته و عالی بوده. او ابتدا در جریان شکست 2بر یک تیمش مقابل اوراواردز موفق شد تنها گل فوکوئوکا را به ثمر برساند، سپس در شکست 3بر یک مقابل اف‌سی توکیو پاس تنها گل این تیم را داد و نهایتا با به ثمر رساندن تک گل فوکوئوکا در بازی با کاشیما آنتلرز، نخستین پیروزی‌اش با این تیم را جشن گرفت. به روایت روشن‌تر، تیم زاهدی در 3بازی اخیر 3گل زده که او روی هر 3تأثیر مستقیم داشته و ازجمله دروازه رقبای نامداری همچون اوراوا و کاشیما را باز کرده است. طبیعتا این شروع توفانی شایسته توجه است؛ نه؟

   چرا در پرسپولیس نشد؟
همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که حضور شهاب زاهدی در پرسپولیس به اندازه کافی رضایت‌بخش نبود. او از همان ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و به‌نظر می‌رسد نتوانست این نقد و نظرها را تحمل کند. البته زاهدی با به ثمر رساندن 6گل در لیگ و آسیا، هنوز هم بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل به شمار می‌رود اما فرصت‌سوزی‌هایی که داشت (از جمله 2موقعیتی که در دیدار رفت با النصر خراب کرد یا 2توپ خیلی خوبی که در دیدار برگشت با آلومینیوم اراک از کف او رفت) چراغ انتقادات از این بازیکن را همچنان روشن نگه می‌داشت. به علاوه او متهم بود به اینکه به اندازه کافی تحرک ندارد و نمی‌دود. نهایتا هم همین فضا منجر به جدایی شهاب زاهدی شد. عجیب آنکه تقریبا عین همین سناریو قبلا برای رضا اسدی هم رخ داده بود؛ فوتبالیستی که بعد از ترک پرسپولیس، طی 54بازی، 23گل برای تراکتور و سپاهان زده است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید