• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 تیر 1399
کد مطلب : 104467
+
-

قصاص پایان قتل یک دوست

قصاص پایان قتل یک دوست


پسری جوان که به‌خاطر یک مموری، دوستش را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود چند روز قبل در محوطه زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، ١٦ شهریور سال ٩٤ گزارش یک آتش‌سوزی حوالی بازار به آتش‌نشانی اعلام شد و آتش‌نشانان پس از اطفای حریق، جسدی پیدا کردند که اگرچه بدنش کاملا سوخته بود اما کسبه‌های محل از روی صورت وی، هویت او را شناسایی کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که متوفی در مغازه خیاطی کار می‌کرد و 25ساله بود. او مدتی قبل برای کار به تهران آمده و شب‌ها نیز در محل کارش می‌خوابید و شب حادثه یکی از دوستان صمیمی‌اش میهمان او بود.  با این اطلاعات  دوست وی بازداشت شد اما در بازجویی‌ها اصرار بر بی‌گناهی داشت.
پسر جوان 7‌ماه تمام جنایت را انکار می‌کرد اما سرانجام راز قتل دوستش را فاش کرد و گفت همه‌‌چیز به‌خاطر یک مموری رخ داد. او گفت: من و مقتول از مدت‌ها قبل با یکدیگر دوست بودیم. مدتی قبل او رم گوشی موبایلش که در آن فیلم‌های خصوصی ذخیره شده بود را به من امانت داد که آن را گم کردم اما دوستم فکر می‌کرد من رم را مخفی کرده‌ام تا از آن سوءاستفاده کنم. متهم ادامه داد: بر سر این رم چند مرتبه با یکدیگر درگیر شدیم. شب حادثه هم برای دیدن او به خیاطی رفته بودم که برخورد گرمی با من داشت و از من پذیرایی کرد. زمانی که او می‌خواست شام را بیاورد، در یخچال را باز کرد و 2 لیوان دوغ برداشت. من دیدم که او در یکی از لیوان‌ها مقداری دارو ریخت. فکر کردم که می‌خواهد من را بیهوش کند و وقتی لیوان‌های دوغ را آورد در یک لحظه بدون آنکه متوجه شود، آنها را با یکدیگر جابه‌جا کردم و او لیوانی را که داخلش دوغ مسموم بود نوشید. وی ادامه داد: بعد از شام خداحافظی کردم و رفتم اما حدود نیم ساعت بعد که دوباره به آنجا برگشتم دیدم او فوت شده است. ابتدا قصد داشتم جسد را داخل مغازه دفن کنم اما نتوانستم. به همین دلیل جسد را در نزدیکی مغازه بردم و سطل زباله را آتش زدم تا جسد از بین برود. متهم به قتل پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم صادر شده به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. عامل این جنایت، پس از گذشت 5 سال از زمان جنایت، چند روز پیش در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید