• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 4 تیر 1399
کد مطلب : 103242
+
-

جهان

  مرگ کارگر ساختمانی در جایی غیراز قطر
معمولا وقتی خبر مرگ یک کارگر ساختمانی در یک ورزشگاه به گوش می‌رسد ناخودآگاه ذهن آدم سراغ پروژه‌های ورزشی عظیم قطر می‌رود اما این‌بار در یک کشور مرفه یعنی موناکو چنین اتفاقی رخ داده است. زمین تمرینی موناکو که در یک منطقه کوهستانی در جنوب شرقی فرانسه است، یک قربانی 50ساله داشت؛ او در حال استفاده از بیل مکانیکی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

   آمادگی جام جهانی2022به 85درصد رسید
قطر اعلام کرد که پروژه‌های ساخت‌وساز ورزشگاه‌های این کشور برای میزبانی جام جهانی2022به مرز 85درصد آمادگی رسیده و کرونا هم نتوانسته در روند پیشرفت پروژه‌ها خللی ایجاد کند. به هر حال این کارگران هستند که با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و میلیاردرها کرونا نمی‌گیرند؛ هر چند که رئیس ستاد آماده‌سازی جام‌جهانی ادعا می‌کند که در ساخت‌وسازها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

   تمسخر شعار ضدنژادپرستانه اهالی فوتبال
درحالی‌که بازیکنان تیم‌های مختلف در لیگ‌های مختلف با شعار «جان سیاهان اهمیت دارد» به میدان می‌روند، در جریان بازی منچسترسیتی و برنلی، بنری برای حمایت از سفیدپوستان توسط یک هواپیما به پرواز در آمد با این شعار که «جان سفیدها اهمیت دارد»! جالب اینکه امضای باشگاه برنلی هم پای این شعار دیده می‌شد. این باشگاه بلافاصله عذرخواهی کرد و قول داد با مقصران برخورد شدید و آنها را از کار برکنار کند. شاید اگر رنگی‌اش نمی‌کردند و می‌نوشتند «جان (زندگی) آدم‌ها اهمیت دارد» یا «جان آدم‌ها و جانوران و گیاهان مهم است و در امتحان می‌آید(!)»، از این مشکل‌ها نداشتیم.

 مرگ اسطوره گمنام میلان،خوشبختانه کرونا نبود!
عمرا اگر نام این بازیکن را شنیده باشید. میلان در دهه 60و 70میلادی یک مهاجم داشت که یک‌بار در فینال جام باشگاه‌های اروپا (ورژن قبلی لیگ قهرمانان) در سال1969 هت‌تریک کرده بود. پیرینو پراتی، مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال میلان، رم و فیورنتینا روز دوشنبه در سن 73سالگی درگذشت. خوشبختانه مرگ او بر اثر کرونا نبوده! پراتی با ایتالیا در جام ملت‌های1968 قهرمان و در جام جهانی1970 نایب‌قهرمان شد.

  بازگشت به میدان پس از 3سال و یک ماه
یک بازیکن فوتبال 3 سال و یک‌ماه و یک روز پس از آنکه به‌نظر می‌رسید دیگر قادر به ادامه فوتبال نخواهد بود، در بالاترین سطح به فوتبال برگشت. برونو سوریانو، کاپیتان ویارئال از اواخر فصل 2016-17یعنی از 21مه2017به‌دلیل مصدومیت‌های شدید و جراحی حتی در یک مسابقه رسمی هم به میدان نرفته بود. او در دقیقه88بازی با سویا به زمین رفت و در پایان درحالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: «خیلی وقت است که بازی نکرده‌ام و تقریباً نمی‌دانم چه باید بگویم. خیلی خوشحالم. بارها سعی کردم برگردم ولی نشد. گاهی اوقات فکر می‌کردم که بهترین تصمیم خداحافظی است، اما حالا می‌خواهم به تیم کمک کنم.»

بدبختی جدید بارسا و رئال در نقل‌وانتقالات
بارسلونا برای فصل آینده دنبال چند لقمه گلوگیر است که با توجه به اوضاع اقتصادی باشگاه بعید به‌نظر می‌رسد دست این تیم به نیمار یا لائوتارو مارتینس برسد. در لالیگا قانون جدیدی هم وضع شده که این باشگاه را از لائوتارو دورتر می‌کند. قانون جدید لالیگا سعی دارد باشگاه‌های بزرگ را در خرید بی‌رویه محدود کند. قرار است 3 باشگاه اول اسپانیا فقط مجاز به مصرف 25درصد از رقم فروش بازیکنان خود باشند که البته رئال و بارسا و اتلتیکو قطعا به آن اعتراض خواهند کرد و شاید به بهانه همین بدعت روند خروج از لالیگا و پیوستن به سوپرلیگ اروپا سرعت یابد. بارسا بدون این قانون هم توان آزاد کردن بند فسخ 11میلیون یورویی مهاجم آرژانتینی اینتر را ندارد و ممکن است به سمت اوبامیانگ، مهاجم ناراضی گابنی برود که در اواخر قراردادش با آرسنال به‌سر می‌برد و هنوز تمدید نکرده است. 

آگوئرو در بیمارستان؛ همان همیشگی!
من‌سیتی در دو بازی پیاپی دو تلفات عمده داشت. در بازی قبلی ادرسون، دروازه‌بان برزیلی منچسترسیتی با بی‌احتیاطی خود موجب مصدومیت شدید اریک گارسیا شد و این‌بار در بازی با برنلی نوبت آگوئرو بود. او باید برای جراحی مینیسک زانوی چپ خود فردا در بارسلونا جراحی شود. او قبلا در همین شهر و در همان بیمارستان جراحی شده بود و از عمل خود راضی بود.  در روزهای اخیر برند لنو، دروازه‌بان آرسنال هم شدیدا مصدوم شده است.

ژاوی دنبال ستاره محبوب آرسنال
درحالی‌که احتمال می‌رود ژاوی در فصل آینده هدایت تیم بارسلونا را به‌عهده بگیرد، از همین حالا برای خرید سانتی کاسورلا برای السد قطر اقدام کرده است. کاسورلا که در آرسنال بسیار محبوب بود بعد از مصدومیتی طولانی مجبور به خداحافظی از این تیم و بازگشت به ویارئال شد. او در بازگشت ثابت کرد که هنوز بازیکنی سطح بالاست و یکی از 3 بازیکن برتر لالیگا در موقعیت‌سازی لقب گرفت. حالا ژاوی می‌خواهد او را جانشین دیگر هموطنش یعنی گابی کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید