• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102914
+
-

این مرد 11سال پیش همسر سومش را به قتل رسانده بود

بخشش قاتل پای چوبه دار

داخلی
بخشش قاتل پای چوبه دار


مردی که 11سال قبل همسرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، چند روز پیش پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم رضایت بگیرد و به زندگی برگردد.
به گزارش همشهری، شامگاه 11دی‌ماه سال88 گزارش قتل زنی جوان به پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد کرج اعلام شد و مأموران برای بررسی موضوع راهی محل حادثه که خانه‌ای قدیمی بود، شدند. مأموران به محض حضور در خانه با جسد زنی حدودا 32ساله در حمام خانه مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. فردی که گزارش این حادثه را به پلیس اعلام کرده بود خواهر همسر مقتول بود.
 این زن گفت: من ساکن شهرستان هستم که روز حادثه قرار بود به خانه برادرم بروم تا سری به او و همسرش بزنم. وقتی رسیدم برادرم که در حیاط خانه نشسته بود در را به رویم باز کرد. خیلی آشفته و پریشان بود. وقتی پرسیدم ماجرا از چه قرار است گفت همسرش را به قتل رسانده و به‌شدت نادم و پشیمان است.

جنایت به‌خاطر دختر
همسر مقتول که در صحنه جنایت حضور داشت دستگیر شد و در بازجویی‌های اولیه به قتل همسرش اقرار کرد.
او گفت: مینا همسر سوم من بود. روز حادثه برای دیدن دخترم که از همسر دومم بود رفته بودم و شب حدود ساعت7 یا 8  به خانه برگشتم. همسرم خیلی ناراحت و بداخلاقی می‌کرد. شروع کرد به سین‌جیم کردن من که تا حالا کجا بودی. وقتی گفتم به دیدن دخترم رفته بودم، ناگهان داد و فریاد راه انداخت و گفت اگر بعد از این می‌خواهی دخترت را ببینی باید مرا طلاق بدهی. از این حرف او خیلی عصبانی شدم، مینا همسرم بود اما نباید اینطور برخورد می‌کرد چون من نمی‌توانستم دخترم را نبینم و او هم نباید مرا از دیدن او محروم می‌کرد. شب حادثه مینا گفت باید یا او را انتخاب کنم یا دخترم را. همین شد که دعوا و درگیری میان ما بالا گرفت. با این حال سعی کردم او را آرام کنم اما فایده‌ای نداشت. حتی با مشت محکم به پهلوی من زد. از دستش خیلی عصبانی شده بودم. مینا بعد از اینکه بحثمان تمام شد به حمام رفت اما همچنان به داد و فریاد ادامه می‌داد که دیگر کنترلم را از دست دادم. چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به جان او افتادم. به‌خودم که آمدم دیدم مینا را کشته‌ام و درحالی‌که به‌شدت پشیمان و ناراحت بودم به حیاط رفتم. دقایقی بعد زنگ خانه به صدا درآمد و خواهرم که قرار بود به خانه‌ام بیاید رسید و در جریان قتلی که مرتکب شده بودم قرار گرفت.

فریاد بخشش
متهم به قتل پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد و مدتی بعد در شعبه113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. او اعترافات قبلی خود را تکرار کرد و خواستار بخشش شد. اما اولیای دم درخواست قصاص کردند و قضات پس از پایان محاکمه، متهم را به قصاص محکوم کردند. حکم صادرشده به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و اولیای دم حتی تفاضل دیه را پرداخت کردند و اصرار داشتند تا هرچه زودتر متهم به قتل قصاص شود. با وجود این چندین‌بار جلسه صلح و سازش در دادسرای امور جنایی تهران برای رضایت از اولیای دم تشکیل شد و تیم صلح هربار موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و حکم قصاص اجرا نشود.
آخرین‌بار اما هفته گذشته بود که مرد همسرکش با اصرار اولیای دم و 11سال پس از جنایت در محوطه زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت. بار دیگر تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به سرپرستی محمد شهریاری رایزنی‌های خود را آغاز کرد. طناب دار به گردن قاتل افتاده بود و تلاش‌ها همچنان در واپسین لحظات ادامه داشت تا اینکه دل اولیای دم به رحم آمد و فریاد زدند که قاتل را می‌بخشند. با رضایت خانواده مقتول، مرد همسرکش از مجازات مرگ نجات پیدا کرد و به زندگی بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید