• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 10 خرداد 1399
کد مطلب : 101572
+
-

شهردار تهران در نشست هیأت اجرایی سازمان شهر‌های متحد، ضمن تاکید بر اهمیت مطالبه تقویت همبستگی اجتماعی مطرح کرد:

«کرونا» نقص مدیریت سیاسی جهان را نشان داد

«کرونا» نقص مدیریت سیاسی جهان را نشان داد

محمد سرابی _ خبر‌نگار

«بحران به‌وجودآمده ناشی از ویروس کووید-19، به همه ما نشان داد که شیوه‌های مدیریت سیاسی در سطح جهانی، با نقایص بسیاری روبه‌روست. سیاستمداران در کشورهای مختلف نه فقط از تامین حداقل‌های انسانی برای بشریت عاجز‌ند بلکه حتی از تامین منافع شهروندان خود نیز ناتوانند.» این مطلب را دیروز شهردار تهران در نشست مجازی هیأت اجرایی سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی (UCLG) بیان کرد.
به‌گزارش همشهری پیروز حناچی در این نشست که به ‌میزبانی شهر رم برگزار شد، اظهار کرد: رشد مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز جز با خروج از الگوهای مدیریتی یکجانبه‌گرا و تقویت چندجانبه‌گرایی در سطح جهانی در چارچوب تعریف ائتلاف‌های اجتماعی جدید فراملی ممکن نخواهد شد. تشکیل چنین ائتلاف‌هایی خود نیازمند رشد مطالبه آن توسط شهروندهای کشورهای مختلف‌ است. در واقع این شهروندها هستند که می‌بایست دولت‌هایشان را وادار کنند تا از یکجانبه‌گرایی پرهیز کرده و مسیرهای جدیدی را در روابط بین ملت‌ها و کشورها بگشایند.او در این سخنرانی که به‌صورت فضای مجازی برگزار می‌شد، بیان کرد: من فکر می‌کنم در این زمینه شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و مؤثرترین نهادهای غیردولتی وابسته به رأی مردم در کشورهای مختلف، می‌توانند نقشی بسیار مؤثر ایفا کنند و به مطالبه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دولت‌ها و به‌خصوص ابرقدرت‌ها در سطح جهانی دامن بزنند.
حناچی گفت: من به‌عنوان شهردار تهران، در همین راستا تلاش کردم در بحبوحه مبارزه با ویروس کووید-19، تماس‌های گسترده‌ای را با شهرداران شهرهای مختلف جهان برقرار کنم و از این طریق مطالبه تقویت همبستگی اجتماعی در سطح جهانی را دامن بزنم. همبستگی نهادهای غیردولتی مانند شهرداری‌ها و پافشاری آنها بر ابعاد جهانی مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌تواند نقطه آغاز تغییری جدی در سیاست‌های دولت‌ها باشد.شهردار تهران تأکید کرد: پیشنهاد من در شرایط کنونی، تشکیل ائتلافی از شهرداری‌های کلانشهرهای جهان با نشست‌های دوره‌ای معین با هدف تدوین یک برنامه همکاری مشترک برای توسعه فعالیت‌های دولت‌های محلی در زمینه اثرگذاری آنها بر تصمیمات کلان بین‌المللی تحت پوشش ساختار یوسی‌ال‌جی  است.



این خبر را به اشتراک بگذارید