• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101226
+
-

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با اشاره به روز قدس:

مردم ایران ستم علیه فلسطینی‌ها را نمی‌پذیرند

دولت
مردم ایران ستم علیه فلسطینی‌ها را نمی‌پذیرند


رئیس‌جمهور با گرامیداشت روز جهانی قدس، تأکید کرد که مردم ایران اسلامی به ‌هیچ‌وجه، ستم و تجاوز علیه فلسطینی‌ها را نمی‌پذیرند و برنمی‌تابند و پیروزی نهایی مردم فلسطین با ایستادگی، مقاومت و اراده پولادین فلسطینی‌ها، دیر یا زود به نتیجه می‌رسد.
حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه ایستادگی در برابر ستمگران و حمایت از مظلومان، یکی از ستون‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم ایران روز قدس را گرامی می‌دارند و این روز تأکیدی مجدد بر این موضوع است که قدس هرگز فراموش نخواهد شد و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما در هیچ شرایطی هدف اصلی خود را که ایستادگی در برابر ظالمان و حمایت از مظلومان است، فراموش نمی‌کنیم، افزود: یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران ایستادن در برابر ستمکاران و ظالمان و به‌ پاخاستن در حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است و براین اساس ما هیچ‌گاه ظلم را برنمی‌تابیم و روز قدس را همچنان گرامی خواهیم داشت.
روحانی با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین بیش از 70سال زیر ظلم و ستم قدرت‌های استکباری و در راس آنها آمریکا هستند، فلسفه برگزاری روز جهانی قدس را زنده نگه داشتن مسئله قدس خواند و تصریح کرد: باور ما این است که در نهایت حق در برابر باطل پیروز خواهد شد و قدس در اشغال غاصبان باقی نخواهد ماند و به‌رغم اینکه هر روز توطئه جدیدی علیه فلسطینیان مظلوم طراحی می‌شود اما با اراده پولادین، مردم فلسطین دیر یا زود پیروز می‌شوند.
رئیس‌جمهور به موضوع اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی پرداخت و با اشاره به پایان فعالیت مجلس دهم گفت: آرزو می‌کنم که روابط با مجلس آینده نزدیک‌تر باشد که این به‌نفع مردم خواهد بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همکاری و تفاهم بیشتر مجلس و دولت منجر به موفقیت بیشتر کشور خواهد شد، افزود: ما تسلیم قانون اساسی هستیم و همه باید در اجرای آن دقیق باشیم.
روحانی با تأکید بر اینکه همه ما اعم از دولت و نمایندگان مجلس، وکیل مردم هستیم و این مردم هستند که قدرت خودشان را برای زمان محدودی در اختیار افراد قرار می‌دهند تا در چارچوب قانون اساسی عمل کنند، گفت: مردم دلشان می‌خواهد در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و کرونا، منتخبان آنها برای حل مشکلات و پیشرفت کشور بکوشند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه ما خادمان مردم هستیم و تفاوتی میان دولت و مجلس در خدمت به مردم نیست، اظهار داشت: همکاری نزدیک با مجلس یازدهم را که از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند آرزو می‌کنم و آغاز کار و فعالیت مجلس جدید را به فال نیک می‌گیرم.
روحانی با اشاره به اینکه مردم هم از دولت و هم از مجلس می‌خواهند که در کنار یکدیگر و با همکاری و همدلی، مشکلات کشور را حل کنند، گفت: از همین جا اعلام می‌کنم که در چارچوب قانون اساسی در کنار مجلس خواهیم بود و باید برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم دست به‌دست هم دهیم. رئیس‌جمهور افزود: امیدوارم در ماه‌های آینده، شاهد نزدیک‌تر شدن دولت و مجلس به یکدیگر باشیم و مردم نیز موفقیت مسئولین خود را در اجرای قانون اساسی و فعالیت و تلاش برای حل مشکلات کشور نظاره کنند و بتوانیم ایرانی سرافراز‌تر را شاهد و ناظر باشیم.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس

روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، رهبر معظم انقلاب در ساعت۱۲ به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت. این برنامه به‌صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود. پیش از این قرار بود در برخی مناطق سفید کشور مراسم راهپیمایی روز قدس بعداز نمازجمعه برگزار شود که به گفته نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای بهره حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه‌ای از کشور هیچ برنامه‌ای تحت عنوان روز قدس برگزار نخواهد شد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک بیانیه درباره روز قدس امسال اعلام کرده بود: بی‌شک پاسداشت موضوع فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعی و در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است، لذا در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم‌امکان برگزاری شایسته و گسترده راهپیمایی سراسری، امسال روز جهانی قدس با ویژه‌برنامه‌ای بس گرانبها و استثنایی پاس داشته خواهد شد و آن عبارت است از سخنرانی مقتدای مقتدر و عظیم‌الشأن امت اسلامی.


بیانیه خانواده سردار سلیمانی

خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نام سپاه بدون مرز قدس، نماد آرمان رهایی مسجدالاقصی، و از شعائر و شعار‌های بنیادین حضرت امام خمینی رحمت‌الله است.  ایران انقلابی در همان روز‌های ابتدایی، غاصبان اسرائیلی را بیرون انداخت و سفارت آنها را به صاحبان اصلی‌اش، فلسطینیان واقعی تحویل داد. شعار جمهوری اسلامی در طی جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام نیز «نبرد تا آزادسازی قدس شریف» بود و چه خون‌ها که بر سر این راه داده نشد. سپهبد قاسم سلیمانی چنین آرمانی را دنبال می‌کرد؛ ایران محور مقاومت در برابر استیلای دشمن صهیونیستی بر کرانه‌ باختری، غزه و همه اراضی اشغالی بوده و هست. در این بیانیه آمده است: خون شهید القدس نیز تا لحظه‌ پیروزی نهایی، گریبان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را رها نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید