• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10032
+
-

رنگ‌های شاد روی دیوارهای بدمنظر می‌نشیند

جلوه‌گری بهار در شهر

همین حوالی
جلوه‌گری بهار در شهر

علی‌الله‌سلیمی

منطقه 17

این روزها اجرای طرحی با عنوان«استقبال از بهار 97» در گوشه و کنار شهر در حال اجراست و بیشتر محله‌ها از چندی پیش به استقبال سال نو و برنامه‌های ویژه این ایام رفته‌اند. شاخص‌ترین برنامه در این طرح، زیباسازی دیوار‌های کدر با استفاده از نقاشی دیواری در آستانه سال نو است که به دلیل بافت منطقه 17، با دقت و اهمیت بیشتری در حال انجام است.
    
در روزهای پایانی سال شهرداری تصمیم گرفته با اجرای طرح استقبال از بهار 97 دستی به سروروی این نماهای عمومی بکشد تا محله‌ها با ظاهری زیبا به استقبال نوروز بروند. اجرای این طرح در محله‌های منطقه 17 که بخش‌های قدیمی وسیعی را در خود جای داده از چندی پیش شروع شده است. استفاده از رنگ‌های پوششی در حذف دیوارنویسی‌ها و سیمان‌کاری دیوارهای بد منظر از دیگر برنامه‌های این طرح است. 


نوروز با «دیوارهای کوچک شهر من»

«سعید مرادی» رئیس اداره زیبا‌سازی شهرداری منطقه 17 می‌گوید: «طرح استقبال از بهار 97 به 2 صورت در حال انجام است. سازمان زیباسازی شهرداری تهران روی طرح‌های شاخص کار می‌کند و اداره زیباسازی مناطق هم به فعالیت‌های محلی می‌پردازند. در بخش فعالیت‌های شاخص زیباسازی از ما خواسته شد محوری را معرفی کنیم تا طرح‌های شاخص اجرا شود. شهرداری منطقه هم خیابان ابوذر را از محورهای اصلی معرفی کرد. اکنون فعالیت‌های زیباسازی در این خیابان در حال انجام است. از آذین‌بندی و نصب یک المان حجمی گرفته تا اجرای طرح نقاشی دیواری با عنوان«دیوارهای کوچک شهر من» که همه آنها در زیباسازی این محور در آستانه نوروز نقش مؤثری دارند.»

یکی دیگر از برنامه‌های طرح استقبال از بهار 97 در منطقه 17، پهن کردن سفره هفت‌سین در 3 نقطه از منطقه است که اجرای این کار با هدف یادآوری و معرفی آیین‌های زیبای نوروزی در دستور کار اداره زیباسازی شهرداری منطقه قرار گرفته است. مرادی می‌گوید: «میدان شهدای مدافع حرم در بخش شرقی، میدان ابوذر در قسمت مرکزی و میدان بهاران در ضلع جنوب غربی منطقه برای این منظور انتخاب شده و با پهن کردن سفره هفت‌سین در این بخش‌ها به استقبال نوروز خواهیم رفت.»


تخم‌مرغ‌های رنگی در بوستان بهاران

رئیس اداره زیبا‌سازی شهرداری منطقه 17 می‌گوید: «امسال قرار است هنرمندان نقاش، 18 عدد تخم‌مرغ نمادین را که هرکدام یک‌متر ارتفاع دارند رنگ‌آمیزی و نقاشی کنند تا در بخش‌های مختلف بوستان بهاران قرار دهیم. این تخم‌مرغ‌های رنگی و نقاشی شده تا پایان اردیبهشت سال 1397 در بوستان بهاران در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید