• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100297
+
-

پساکرونا در نقطه کرنر

دست و عکس تیمی و فریاد و شادی گل ممنوع؛ پرچم کرنر را ضدعفونی کنید

خبر خوشحال‌کننده برای عاشقان فوتبال؛ اینکه از چهارشنبه فوتبال داریم. دو سه‌ماه بی‌فوتبالی باعث شده هر فوتبالی که وجود داشته باشد را با ولع تماشا کنیم. دیگر بوندس‌لیگا دوست ندارم و برای تماشای فوتبال آلمان نمی‌آیم نداریم. البته لیگ این کشور که مهم‌ترین بازی این هفته آن داربی گلزن کرشن (یا روهر) بین دورتموند و شالکه است تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار خواهد شد. مدیر ورزشی اینتراخت فرانکفورت به هواداران تیم‌ها هشدار داده که اگر هنگام برگزاری مسابقات به محل انجام بازی‌ها و ورزشگاه نزدیک شوند، تیم‌شان بازنده اعلام خواهد شد. اگر در ایران بود، هواداران تیم رقیب جلوی ورزشگاه حاضر می‌شدند تا تیم حریف سه-هیچ بازنده شود. حتی مقررات سفت‌وسختی هم برای بازی‌ها پیش‌بینی شده؛ ازجمله اینکه شادی پس از گل (دسته‌جمعی) ممنوع است و بازیکنان نباید در شروع بازی یا هنگام تعویض با هم دست بدهند، در شادی گل می‌توانند با آرنج
 با هم دست بدهند، پرتاب آب دهان ممنوع است چه به زمین چه به دستکش‌ها، عکس تیمی قبل از بازی هم نداریم، بازیکنان نیمکت‌نشین حتما باید از ماسک استفاده کنند و با فاصله کنار هم بنشینند.
  ناگلزمان، سرمربی جوان و 32ساله لایپزیش گفته که سختش است با ماسک مربیگری کند. مربیان تنها زمانی می‌توانند ماسک را از صورت بردارند که یک‌ونیم متر با نزدیک‌ترین فرد فاصله داشته باشند. ناگلزمان می‌گوید: «باید برای فریادزدن ماسک خودم را پایین بیاورم و بعد دوباره آن را سر جایش قرار دهم. تطبیق با این وضعیت آسان نخواهد بود. باید کمی روی این مسئله تمرین کنم. فکر می‌کنم ماسکی که استفاده می‌کنم باید کش‌های اضافی داشته باشد.» این قانون برای مربیانی مثل شفر که عادت به سوت زدن با دست دارند سخت‌تر است.
   برخی تیم‌ها تمرینات خود را یواشکی آغاز کرده‌اند که در ایران هم نمونه آن را داریم و گویا پرسپولیس پیش از آزادشدن تمرینات، به‌صورت پنهانی در ورزشگاه کاظمی تمرین می‌کرده. برای آنکه هواداران تشنه فوتبال در تمرینات هم تجمع نکنند، بعضی تیم‌ها مثل دیناموزاگرب اقدام به پخش زنده تلویزیونی تمرین برای هواداران کرده‌اند.
  با موافقت فیفا تیم‌ها می‌توانند از 5تعویض در هر بازی استفاده کنند. اما اماراتی‌ها که به فصل گرما هم نزدیک می‌شوند طرحی دارند که هر تیم در یک مسابقه بتواند از 7تعویض استفاده کند که البته زمان تلف‌شده هم بیشتر می‌شود و به سبک فوتبال کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بیشتر می‌آید.
   در ایتالیا قرار است به‌زودی بین سران باشگاه‌ها با فدراسیون جلسه‌ای برای تعیین تکلیف ادامه لیگ برگزار شود. این در حالی است که اسکارونی، رئیس باشگاه میلان اعلام کرد در این باشگاه ایتالیایی تعدادی به ویروس کرونا مبتلا هستند. پائولو مالدینی و پسرش هم همان اوایل کووید-19 گرفتند که به‌سختی خوب شدند. زلاتان هم که مدتی است در تیم تحت مالکیت خودش در سوئد یعنی هامربی تمرین می‌کند در بازگشت باید 2هفته به قرنطینه برود. گاتزتا می‌گوید در این صورت زلاتان به‌مدت 2هفته در مکانی خواهد زیست که در آن از خدمتکار، آشپز و دیگر امکانات رفاهی خبری نیست. او در واقع مثل یک راهب زندگی خواهد کرد.
   در انگلیس هم به‌زودی لیگ از سر گرفته می‌شود اما هنوز شرایط کامل فراهم نیست. سولشر، سرمربی منچستریونایتد گفته به بازیکنانش برای بازگشت به تمرینات سخت نمی‌گیرد و هرکس بیم آن را داشت که به ویروس چینی دچار شود، می‌تواند به تمرین نیاید. پوگبا بیش از همه از این خبر خوشحال می‌شود. او چندین‌ماه است معلوم نیست چرا و با چه مصدومیتی در ترکیب منچستر غایب است و دورکاری می‌کند. نایب‌رئیس باشگاه وستهام هم پیشنهاد داده قبل از بازی‌ها چمن ورزشگاه، پرچم‌های کرنر و تیرهای دروازه ضدعفونی شوند. وقتی چیپس و پفک را می‌شوییم، چرا نباید پرچم کرنر شست‌وشو شود؟
   سول کمپل، مدافع اسبق آرسنال یک تئوری توطئه را مطرح کرده و گفته: «آیا این ویروس خطایی طبیعی بود یا خطایی طراحی شده...؟ متعجبم که آیا این ویروس تعمدانه به نوع خاصی از گروه خونی حمله‌ور می‌شود؟» در ماه‌های اخیر از چین گرفته تا آمریکا هرکدام کشوری دیگر را متهم به ساخت ویروس چینی در آزمایشگاه و به قصد ضربه‌زدن به  اقتصاد کشوری دیگر متهم کرده بودند.
 در اسپانیا رئال‌مادرید با منفی اعلام‌ شدن تست کرونای همه بازیکنانش از فردا تمرینات گروهی را آغاز می‌کند. تست‌ها چهارشنبه هفته قبل گرفته شد و بازیکنان و اعضا برای نخستین‌بار پس از دوران قرنطینه همدیگر را دیدند و این دیدار را عجیب توصیف کردند؛ چون نه می‌توانستند با هم دست بدهند و نه عید سعید باستانی را به هم تبریک بگویند! لوکا یوویچ به‌دلیل شکستگی استخوان کالکانئوس پای راست نزدیک به 3‌ماه از فوتبال دور خواهد بود. او در بلگراد انفرادی تمرین می‌کرد که این بلا را سر خودش آورد. در تست‌های تیم‌های اسپانیایی اعلام شده که نتیجه آزمایش 3بازیکن مثبت بوده. یکی از این 3بازیکن، لودی است که در مدت قرنطینه در برزیل حضور داشته.
   در آرژانتین هم بازیکن سابق تیم ملی این کشور در دهه70 به نام توماس کارلوویچ که مارادونا از او به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین تعبیر کرده، در 74سالگی در حالی‌ که می‌خواست از دوچرخه‌اش در برابر دزدان دفاع کند، به زمین خورد و دچار ضربه مغزی شد و مرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید