• سه شنبه 4 بهمن 1401
  • الثُّلاثَاء 2 رجب 1444
  • 2023 Jan 24

ماه عسل تهران - مسکو

همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های متکثر رو به‌گسترش است
رایزنی‌های دیپلماتیک میان ایران و روسیه در ماه‌های اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته و دوطرف در چارچوب‌های متفاوت، درحال پیشبرد همکاری‌ها در حوزه‌های متنوع و متکثر هستند؛ رویکردی که در سفر دیروز رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه به تهران پیگیری شد.

جیب پر فرزین

وضع ذخایر ارزی ایران مثبت است. این برآیند گفته‌ها و خبرهایی است که از دولت و بانک مرکزی مخابره می‌شود. گفته‌هایی که نشان می‌دهد ایران به منابع ارزی مسدود شده در برخی کشورها دسترسی پیدا کرده است.

شرط ثبات ارزی

تصمیم‌های بانک مرکزی برای بازگرداندن ثبات ارزی به کشور نیازمند این است که نقشه راه واحد با اراده ملی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی به سمت مطلوب ترسیم شود.

ایران و روسیه؛ از همکاری استراتژیک تا شراکت راهبردی

حضور رئیس دومای فدراسیون روسیه در تهران و برگزاری سومین نشست «کمیسیون عالی مشترک پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» با رویکرد توسعه همکاری‌های دوجانبه، آن‌هم در شرایط کنونی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از اراده تهران و مسکو با هدف گسترش روزافزون همکاری‌ها در حوزه‌های متنوع حکایت دارد.

چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟

«من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاه‌های مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.

مهمانان کنگره بانوان تأثیرگذار چه کسانی بودند؟