• شنبه 17 دی 1401
  • السَّبْت 14 جمادی الثانی 1444
  • 2023 Jan 07

حرکت برقی در تهران

پایتخت ایران همگام با بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا در مسیر توسعه خودروها و حمل‌ونقل همگانی برقی پاک قرار گرفته است
ترافیک و آلودگی هوا گریبانگیر بسیاری از شهرهای دنیا شده است؛ 2‌معضلی که فقط مختص تهران و دیگر کلانشهرهای ایران نیست.

ترور فرانسوی

عصر یک روز پاییزی در سال 2006، نشریه‌ای روی دکه‌های روزنامه فروشی پاریس رفت که فرانسه و جهان را درگیر موجی از اعتراضات کرد. ماجرا به انتشار تصاویری موهن از پیامبر اسلام ص در یک نشریه فکاهی فرانسوی با نام «شارلی ابدو» توسط کاریکاتوریست‌های این نشریه مربوط می‌شد که احساسات میلیون‌ها مسلمان در فرانسه و خارج از فرانسه را جریحه‌دار کرد.

فراتر از بدحجابی و انقلابی‌گری

رهبر انقلاب فرمود در جمع علما تذکر دادم که بدحجابی را نباید عامل بی‌دینی دختران بدانیم و چه بسا دخترانی که با همین حجاب انقلابی و معنوی‌اند.

رمزگشایی از آزادی بیان به سبک فرانسوی

این روزها باردیگر نام نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو» در رسانه‌های کشورمان و جهان پررنگ شده‌ است. وقاحت بی‌پایان این نشریه علیه مقدسات و ارزش‌های الهی ادیان، این‌بار ولایت‌فقیه و انقلاب‌اسلامی ایران را هدف قرار داده‌است.

«سقوط» بدون مجوز

ساترا هنوز مجوزی برای پخش «سقوط» صادر نکرده اما این سریال پخش خود را از پلتفرم آغاز کرده است. این در حالی است که شنیده شده سریال بی‌گناه و یا پدرخوانده هم مجوزی ندارند اما از پلتفرم‌ها پخش می‌شوند.

امدادرسانی به 2657نفر در برف

درست است این روزها شرایط جوی در بیشتر مناطق کشور، تردد در محورهای مواصلاتی را سخت کرده و حتی در برخی از مناطق که عمدتا مناطق جنوبی کشور را شامل می‌شود، بارش باران‌های شدید و آبگرفتگی منازل، خانه‌های مردم را غیرقابل سکونت کرده است.

5پاسخ دولت به انتقادهای معیشتی

رئیس‌جمهور طی یک‌هفته گذشته در چند سخنرانی در پاسخ به انتقادهای معیشتی مردم وعده داد که طی ماه‌های آینده شرایط کشور بهتر و وضعیت پایدارتری ایجاد ‌شود.

پاسخ به مهم‌ترین شبهات سانحه هواپیمای اوکراینی

هفته سرنوشت‌ساز بورس

جذب‌گردشگر‌؛ شغل جدید عشایر