• شنبه 2 مهر 1401
  • السَّبْت 27 صفر 1444
  • 2022 Sep 24

دود اغتشاش و آشوب در چشم ملت

اغتشاشات چند روز اخیر در شهرهای مختلف کشور، تاکنون خسارات زیادی به بار آورده است و طبق آمار ارائه شده توسط صدا و سیما دست‌کم 27نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نه قاطع مردم به اغتشاشگران

دیروز مردم انقلابی تهران و شهرهای مختلف کشور، پس از اقامه نمازجمعه، در  محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن‌کریم، به آتش کشیدن مساجد و همچنین هتک حرمت نسبت به حجاب بانوان میهن اسلامی به خیابان‌ها آمدند و برخی حرکات هنجارشکنانه ازسوی عده‌ای معدود را محکوم کردند.

گنجینه مقدس در تیررس تحریف

در تاریخ ملت‌ها روزگارانی هست که به‌مثابه منبعی هویت‌بخش، نسل‌هایی را سیراب کرده و به آنها معنا، امید، پویایی و حرکت می‌دهد؛ دورانی مملو از شجاعت، مردانگی، ایثار، عزت، غرور و سربلندی.

در سوگ پیام‌آور اخلاق

مدینه گرفتار خشکسالی شده بود و آذوقه گران؛ گرسنگی بر اهالی شهر پیامبر غلبه داشت. در یک جمعه وقتی مسلمانان پای خطبه‌های رسول خدا نشسته بودند، صدای طبل و نی از دور شنیده شد؛ طبق رسم آن زمان این نوا حکایت از نزدیک شدن قافله‌ای داشت که به قصد تجارت می‌آمد.

اگر شهدا نبودند کشور بارها تجزیه شده بود

شهردار تهران گفت: اگر شهدا نبودند، هر یک از فراز و نشیب‌های انقلاب کافی بود تا کشور تجزیه شود؛ اگر شهدا نبودند، در دفاع‌مقدس نامی از انقلاب و ایران باقی نمی‌ماند و عبور انقلاب از فتنه‌های مختلف وجود نداشت.

این هفته افتتاح و توسعه 5 بازارتره‌بار‌جدید

صبح امروز در پنجمین روز از شنبه امید و افتخار 3بازار میوه و تره‌بار افتتاح می‌شود. شنبه هفته گذشته مراسم افتتاح بوستان ایرانیان برگزار شد و احتمالا حالا که این گزارش را می‌خوانید، بازار نگارستان، بیهقی و سبلان به بهره‌برداری رسیده است.

شغل جدید: آتش‌بیار

سیاست ماجرای عجیبی دارد. شهید چمران می‌گوید:«وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته می‌شود.» این حکایت این روزهای بارز سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر ایران است.

کلاسی که دیگر خالی نیست

در همشهری آنلاین بخوانید