• چهار شنبه 5 آبان 1400
  • الأرْبِعَاء 20 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 27

صف‌آرایی آشکاردر برابر آموزش حضوری

گزارشی از تردیدها و تعلل‌ها در بازگشایی مدارس که بخشی از آن در بی‌میلی برخی معلمان به ترک دورکاری و بخشی دیگر در مخالفت برخی خانواده‌ها با حضوری شدن آموزش ریشه دارد
اسفند سال1398 که شیوع کرونا در ایران رسما تأیید شد، معلمان نخستین گروهی بودند که دورکار شدند و تا به امروز هم پیوسته در این شرایط باقی ماندند.

سوخت، رفت و برگشت

پمپ بنزین‌های ایران دیروز با شوکی جدی مواجه و عرضه سوخت برای ساعاتی به‌دلیل اختلال به‌وجود آمده متوقف شد.

مقابله با زیاده خواهی آمریکا در بروکسل

امروز معاون وزیر خارجه برای مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا راهی بروکسل می‌شود.

ضرورت خودمراقبتی در بهبودیافته‌های کرونا

دستاورد دانش پزشکی درباره کرونا حاکی از آن است که این ویروس می‌تواند درگیری مغزی و عصبی داشته باشد و اختلالات روانی و عصبی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت بر جای بگذارد.

ذخایر سدها آب رفت

آمارها از وخیم‌ترشدن وضعیت ذخایر آبی سدهای کشور حکایت دارد. براساس آخرین داده‌های وزارت نیرو در سی‌ام مهرماه امسال، درصد پرشدگی سدهای کشور به 36درصد رسیده که از افت 3درصدی ذخایر در مهرماه حکایت دارد.

خیز موج ششم کرونا از مرکز ایران

شمار شهرهای ایران که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند به 22مورد افزایش یافته است‎؛ این تغییر البته نه طی یک هفته یا بیشتر از آن، بلکه در مدت‌ چند روز رخ داده است.

مروری بر مانع‌تراشی‌های آمریکا در مسیر مذاکره

ایران و اتحادیه اروپا امروز در بروکسل در مقر این اتحادیه پشت میز مذاکره می‌نشینند؛ مذاکراتی که توافق اولیه برای انجام آن 2 هفته پیش در تهران انجام شد و علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه با اعلام این خبر در توییتی نوشت که روز چهارشنبه، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات می‌کند تا گفت‌وگوها را درباره مذاکرات نتیجه‌محور ادامه دهد.