13
چهار شنبه 5 آبان 1400
شماره 8346
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقتشه یه نگاهی به‌خودت بندازی

یادداشت
برای آدمی مثل من که اساسا جزو سریال‌بین‌ها به‌حساب نمی‌آیند، بینج‌واچ‌کردن یک‌ سریال اتفاق عجیب‌و‌غریبی است. تقریبا کل سریال «بازی مرکب» را در یک ماراتن اعتیادگونه دیدم.
ویژه
برای ما نسل اواخر دهه50 و اوایل دهه60 گرایش به سریال‌های چشم‌بادامی‌ها از تلویزیون‌های سیاه و سفید و با شخصیت‌هایی مثل لین‌چان و هوسانگ نیانگ در سریال «جنگجویان کوهستان»، هانیکو در سریال «داستان زندگی» و قبل‌تر از آنها شخصیت جنجالی اوشین در سریال «سال‌های دور از خانه» آغاز شد،
چشم بادامی‌های کره‌جنوبی مدت‌هاست که به قدرت نرم تولید محتوای نمایشی پی برده‌اند و سال‌هاست درکنار تولید ابزار و لوازم موردنیاز زندگی، فیلم و سریال‌هایی می‌سازند که بی‌تردید فرهنگ نه‌چندان پرسابقه‌شان را به اقصی‌نقاط عالم صادر می‌کند؛ همانگونه که موسیقی کی‌پاپ را در کشوری مثل ما میان تین‌ایجرها باب کرده‌اند.
سریال «بازی مرکب» خیلی زود به مجموعه‌ای موفق و بسیار پربیننده تبدیل شد. این میزان توجه عمومی بازی مرکب را فراتر از یک‌سریال و در قامت پدیده‌ای فرهنگی مطرح کرده است.
سریال «بازی مرکب» حرف حسابش چیست و چرا با استقبال مواجه شد؟

سرمایه‌داری علیه سرمایه‌داری

موجش خیلی سریع عالم‌گیر شد. از کره‌جنوبی که خاستگاهش بود تا کشورهای اروپایی، آمریکا و خلاصه هرجای دنیا که فکرش را بکنید توسط سریال «بازی مرکب» فتح شد؛ نشانه‌ای دیگر از موقعیت‌شناسی و در اختیار داشتن نبض مخاطب از سوی نتفلیکس که این بار با مجموعه‌ای کره‌ای، موفقیتی تمام‌عیار و ظاهراً بی‌سابقه کسب کرد.
برای مخاطب انبوه

برای مخاطب انبوه

سال۲۰۰۸ که ورشکسته و بی‌پول شده بودم مثل شخصیت‌های سریال به بازی مرگ و زندگی فکر می‌کردم
هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال «بازی مرکب» این روزها در اوج شهرت به سر می‌برد. نویسنده و کارگردان سریالی که در سراسر جهان تماشاگرانی پرتعداد یافته است در مواجهه با روزنامه‌نگاران روزهایی را به یاد می‌آورد که هیچ امیدی به موفقیت ایده‌اش نداشت
جاده سبز
جاده سبز
سینمای کره جنوبی چگونه مسیر توسعه را طی کرد؟
بعد از درخشش همه جانبه «انگل» که جوایز اسکار را هم گرفت، نوبت به سریال «بازی مرکب» رسید تا رکورد تماشاگران در پخش آنلاین را بشکند و موفق‌ترین محصول پخش‌کننده‌اش نتفلیکس شود که خودش قدرتمند‌ترین غول رسانه‌های سرگرمی‌ساز است.