• یکشنبه 14 دی 1399
  • الأحَد 19 جمادی الاول 1442
  • 2021 Jan 03

آینده مسکن از دریچه ساخت

گران‌شدن بعضی از مصالح ساختمانی تا 250 درصد، افزایش دستمزد نیروی کار و رکود بازار باعث کاهش آمار ساخت و ساز شده است. کارشناسان، آینده مسکن را باتوجه به روند سال‌جاری بررسی کرده‌اند / باتوقف رشد قیمت‌مسکن و همچنین‌کاهش نقل ‌و انتقال مستأجران دردوره کرونا، فعلا رشد قیمت اجاره نیزفروکش کرده و اندکی نیز کاهش یافته است
سال 97شروع رکوردزنی قیمت مسکن در ایران بود. بعد از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های شدید بر همه بخش‌های اقتصادی کشور تأثیر گذاشت و قیمت همه دارایی‌ها بیش از ارزش واقعی خود افزایش پیدا کرد. در این میان، روند افزایش قیمت مسکن نیز با اثرپذیری از جهش قیمت بازار ارز و طلا غیرقابل کنترل شد. امسال، موج گرانی مسکن از اردیبهشت‌ماه متأثر از التهابات سیاسی، نرخ دلار و سودهای کلان بورس که به سمت ملک سرازیر شد، تشدید شد و قیمت‌ها نسبت به سال‌های گذشته تا 300درصد افزایش یافت.
آلودگی شدید هوا آمبولانس‌ها را به میدان‌های شهر کشانده است

تهران در وضعیت اورژانسی

مدت‌هاست مدرسه‌ها به‌دلیل کرونا تعطیلند و اداره‌ها هم با یک‌سوم یا نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند، اما تهران همان هوای آلوده زمستانی را دارد و آلودگی دست از سر شهر و مردمش برنداشته است.

«قانون نفس» در محاق

قانون هوای پاک که در تابستان سال1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مهم‌ترین سند بالادستی کشور درباره آلودگی هواست.

بیمه بیکاری در دوران کرونا

با بروز همه‌گیری کرونا در ایران و جهان، که منجر به پیدایش بحرانی کم‌نظیر و رشد کم‌سابقه شمار بیکاران در اقتصادها شده، بار دیگر توجه‌ها به طرح‌های حمایت از نیروی کار، ازجمله بیمه بیکاری، جلب شده است.

سیمای متقاضیان بیمه بیکاری کرونا

جمعیت نیروی کاری که تحت‌تأثیر شیوع کروناویروس در 3‌ماه اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال بیکار شده و در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده بودند، اکثرا مردان در گروه سنی 30تا 40سال44.5درصد ساکن در مناطق شهری 75.5درصد بوده‌اند که با قرارداد موقت 78درصد و در بخش خدمات 61.3درصد کار می‌کردند.

توقف قطارهای مترو در ایستگاه بودجه

اگر در چند دهه  گذشته بودجه‌های حمل‌ونقل عمومی تهران به‌موقع رسیده بود، اکنون تمام خطوط مترو احداث شده و قطارها با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به شهروندان بودند.

اقامه نماز رهبرمعظم انقلاب بر پیکرآیت‌الله‌مصباح‌یزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

تئاتر در تکاپوی تداوم