• چهار شنبه 8 مرداد 1399
  • الأرْبِعَاء 8 ذی الحجه 1441
  • 2020 Jul 29

خانگی یا محدود و بدون ازدحام

نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد / ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم را ابلاغ کرد
چند روز پس از سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر برگزاری مراسم محرم در همه شهرهای کشور، وزارت بهداشت دیروز به این سخنان واکنش نشان داد. معاون بهداشت این وزارتخانه گفت که قطعا امسال این مراسم به شکل سال‌های قبل امکان برگزاری ندارد و باید محدود باشد و ترجیح وزارت بهداشت برگزاری مراسم محرم در خانه است، همزمان اما ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاعیه درباره برگزاری مراسم محرم و درواقع پروتکل‌های اولیه بهداشتی را به تکایا و حسینیه‌ها ابلاغ کرد.
پیروز حناچی، شهردار تهران:

مردمی‌ترین چهره‌ها، پاکبان‌ها هستند

ماسک‌های آلوده، دستکش‌های آلوده و تمام زباله‌ای که در مدت انتشار بیماری کرونا در تهران تولید می‌شود، هر روز جمع‌آوری شده و به مجتمع آراد‌کوه انتقال پیدا می‌کند تا در شرایط کنترل‌شده دفن شود.

8هزار‌شماره در زمانه دشوار

روزنامه همشهری امروز هشت هزارمین شماره‌اش را به خوانندگان عرضه کرد.

دماوند، گوشت قربانی نیست

ماجرای وقف بخشی از کوه دماوند در چند روز گذشته، بسیاری از فعالان محیط‌زیست و دوستداران نماد ملی ایران را در شوک فرو برد. طرح این موضوع که برای نخستین بار در روزنامه همشهری مطرح شد، بازتاب‌های رسانه‌ای و حقوقی گسترده‌ای را ایجاد کرده که بحث آن، یادداشت دیگری را می‌طلبد.

مقابله با کرونا، شهر و شهروند تاب‌آور می‌خواهد

با شیوع کرونا در کشور، نشانه‌های همه‌گیری آن در پایتخت نیز عیان شد.

سیلاب‌های تابستانی ادامه دارد

تداوم بارش‌های تابستانی از ابتدای هفته برخی از استان‌های جنوبی و نوار غربی کشور را درگیر کرد و این بارندگی‌ها تا آخر هفته ادامه دارد.

تمرین انهدام ناو آمریکایی در تنگه‌هرمز

مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه در استان هرمزگان، غرب تنگه‌هرمز و خلیج‌فارس و در زمین، هوا، دریا و فضا برگزار شد.

اینک صدای پای دوست

مسعود کیمیایی دیروز هفتادونه‌‌ساله شد. فیلمسازی که بیش از نیم قرن است نامی معتبر در سینمای ایران دارد، از چهره‌های تأثیر‌گذار هنر ایران در سده‌ای است که آخرین سالش را پشت سر می‌گذاریم و آثارش خاطره جمعی برای ایرانیان ساخته است.

اثر بومرنگی کرونا در آسیا

امروز در همشهری سده سنگ و الماس می‌خوانید