• پنج شنبه 29 آذر 1397
  • الْخَمِيس 11 ربیع الثانی 1440
  • 2018 Dec 20

مجلس علیه مجلس

انتشار تصاویری از همراهی وارد‌کننده معروف خودرو با نماینده سراوان در اداره گمرک
قصه درگیری نماینده سراوان در اداره گمرک روزبه‌روز شاخ و برگ باز می‌کند.
تعدادی‌از ساکنان‌پایتخت همزمان با شب یلدا برای همشهری فال حافظ گرفتند

شب جشن ایرانی

فال حافظ برای بسیاری از خانواده‌ها‌ جزء جدایی‌نشده از سفره و مراسم یلدا محسوب می‌شود و معمولا بزرگ‌ترهای خانواده در پایان شب‌نشینی با نیت روزهای پرامید به حضرت حافظ تفأل می‌زنند و با خواندن شعر، دورهمی یلدا را به پایان می‌رسانند.
خانواده قربانیان حادثه آتش‌سوزی در مدرسه زاهدان با عزیزان‌شان وداع کردند

روایت تازه از «فرشتگان سوخته»

«یکتا و صبا درحالی‌که از ترس آتش زیر میز رفته و یکدیگر را در آغوش گرفته بودند دچار سوختگی شدند.» این تازه‌ترین روایت از حادثه تلخ آتش‌سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان است.

شب زایش مهر

ماه دی، نخستین ماه زمستان است.

صدای طهران

مرتضی احمدی هنرمندی بود که در گونه‌ها و شاخه‌های متعدد هنری لقب استاد گرفت. این هنرمند خوش‌ذوق در تئاتر، سینما، تلویزیون، رادیو، موسیقی، دوبلاژ و ادبیات عامه، فعال بود و آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت، اما آنچه او را تبدیل به چهره‌ای منحصر به فرد کرد، گردآوری و تدوین آوازها و نغمه‌های تهران بود که در قالب 4 کتاب صوتی با عنوان «صدای طهرون قدیم» و کتاب «کهنه‌های همیشه نو» منتشر شد.

دستفروشی در مترو

در سه‌شنبه‌های بدون خودرو این هفته فرصتی دست داد تا مسیر ایستگاه متروی بهارستان تا امام‌خمینی و سپس تا ایستگاه ‌شهید‌بهشتی و میدان فاطمی را با مترو سفر کنم، خوشبختانه سه‌شنبه‌های بدون خودرو با دستور و توجه ویژه حناچی، شهردار تهران در افکار عمومی بازخورد مثبتی داشته و با تداوم این روند می‌توان نسبت به فرهنگسازی در زمینه ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی امیدوار بود.

یلدا؛ بهانه‌ای برای انقلاب علمی

در آستانه شب یلدا بحث بر سر پیشرفت‌ دانش ایرانیان در روزگاران کهن و اینکه ما سال‌ها پیش توانسته بودیم، حدود یک دقیقه تفاوت زمان در شبانه‌روز را با محاسبات و رصدهایمان درک کنیم، داغ می‌شود.
بهرام شاه‌محمدلو،آقای حکایتی دهه60 از سنت‌های بلندترین شب سال می‌گوید

یلدای بی‌قصه، هرگز!

اواسط دهه60 و در روزهایی که تلویزیون مملو از برنامه‌های آموزنده و پرمحتوا بود، پخش یک سریال قصه‌محور بچه‌ها را پای جعبه جادویی میخکوب می‌کرد.

امکان جابه‌جایی روزانه 2میلیون مسافر در خطوط ۶ و ۷