• شنبه 7 مهر 1397
  • السَّبْت 18 محرم 1440
  • 2018 Sep 29

7 بحران، ‌12 راهکار

«هشدارنامه» 292 اندیشمند و استاد دانشگاه برای عبور از چالش ها
292نفر از اندیشمندان، صاحب‌نظران و دانشگاهیان کشور در نامه‌ای با برشمردن چالش‌های اصلی کشور نوشته‌اند: وقت آن است که با صداقت، صراحت و شفافیتِ تمام و با عذرخواهی از ملت بزرگ ایران برای کوتاهی‌ها در بهره‌گیری از فرصت‌ها و امکانات، با گفتمان اصلاحی و ملی در حل مشکلات کشور اهتمام ورزیم.

قد برافراشته‌ای، بلند‌تر از شعله‌های آتش

نه تنها پلاسکو که جای‌جای ایران نشان از مردان آب و آتش دارد. پلاسکو تنها یک نشانه بود از جانفشانی 16نفر از آتش‌نشانان وگرنه هر روز و هر سال این مردان به دل آتش می‌زنند.

چرا نرخ بازار آزاد ارز مهم است؟

مسئولان بلندپایه دولتی از 20روز پیش یک گزاره را به‌طور مداوم تکرار می‌کنند؛ آنها می‌گویند نرخ بازار آزاد ارز به‌هیچ‌وجه در اقتصاد ایران حائز اهمیت نیست.

غیرمسلمانان و مسئولیت حقوقی ما

نگاهی هرچند گذرا و اجمالی به تاریخ صدر اسلام و سیره پیامبرص و ائمه معصومینع ما را با وقایعی روبه‌رو می‌سازند که سرشار از بی‌احترامی و برخوردهای تند مخالفان پیامبر بزرگوار اسلام و امام اول شیعیان با این دو بزرگوار است و فصل مشترک همه این‌برخوردها، نه در برخوردهای صورت‌گرفته‌، که در واکنش توأم با رأفت، بردباری، عطوفت و احترام به حقوق انسانی نسبت به طرف مقابل در رفتار این دو الگوی راستین شیعیان است.

تهرانِ ایرانیان

تهران از همان روزها که به‌عنوان پایتخت انتخاب شد دربرگیرندگی شگفت‌انگیزی از خود نشان داد.

رایزنی‌های ظریف برای شکست حصرمالی

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران از چراغ سبز 7بانک مرکزی برای ایجاد یک کانال بانکی با هدف مصون نگه‌داشتن تجارت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی با ایران خبر داده و آن را یک راهکار خوب و مفید توصیف کرده است.

پرده می‌افتد صحنه تاریک می‌شود

اواخر دهه 80 بود که تماشاخانه‌های خصوصی آرام آرام شکل گرفتند. این تماشاخانه‌ها ابتدا در اطراف چهارراه ولیعصر و در همسایگی تئاترشهر پدیدار شدند و گاهی توانستند با حضور چهره‌های شناخته‌شده در سالن‌هایشان، تماشاگران تئاتر را جذب کنند.
چگونه اخبار جعلی را از اخبار واقعی تشخیص دهیم؟

هفت‌خوان تفکیک راست از دروغ

امروز ماجرا کمی فرق کرده، بیش از 700هزار کانال فارسی‌زبان فقط در پیام‌رسانی مانند تلگرام وجود دارد و آخرین آمارهای جهانی می‌گویند بیش از 30میلیون ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی مانند تلگرام، توئیتر و فیسبوک عضو هستند.

درس آقا بزرگ را مشق کرده‌ایم

آب پاشی به مدیریت ژنرال «وربا»