• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
  • الأرْبِعَاء 1 رمضان 1439
  • 2018 May 16

«نه» به زندان

بحران جمعیت رو به انفجار زندان‌های کشور از یک سو و آسیب‌های اجتماعی که زندان‌ها به‌عنوان یک دانشگاه جرم و جرم‌آموزی به‌دنبال دارد از سوی دیگر دغدغه مسئولان و کارشناسان فرهنگی، قوه قضاییه و سازمان زندان‌های کشور است، دغدغه‌ای که جای خالی تمهیداتی را گوشزد می‌کند که باید خیلی قبل‌تر چاره‌ای برای آن اندیشیده می‌شد.

ظریف: مأموریتم گرفتن حق ایرانیان است

ساعاتی پیش از گفت‌وگوی‌های سرنوشت‌ساز ایران و 3 کشور اروپایی در بروکسل، وزارت دارایی آمریکا گزارش داد ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران و 3‌فرد دیگر را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

تو آمریکا هم «اکبرمشتی» داریم

همشهری از شیوه فعالیت بستنی‌فروشان گزارش می‌دهد؛ خوشمزه‌های رنگارنگی که با مواد اولیه خارجی تولید می‌شوند
قبلا این طوری بود که بستنی مختص تابستان و هوای گرم بود اما حالا چند سالی است که اوضاع فرق کرده و بستنی‌فروش‌ها در همه اوقات سال مشتری دارند ولی آمدن فصل گرما، رونق بیشتری را با خود می‌آورد
گزارش خبرنگار همشهری از یک روز با اهالی کوت عبدالله

زندگی با گاومیش‌ها

گاومیش‌ها به سمت جاده خاکی سرازیر می‌شوند؛ آرام و بی‌صدا، پشت سر هم و همان‌طور که مسیر اتوبان تا شط را آمده‌اند در آب می‌نشینند و هیکل تنومند و چندصدکیلویی‌شان را به آب می‌زنند، با چشمانی که به یک نقطه خیره شده و بدون اینکه حتی لحظه‌ای سرشان را به راست و چپ بچرخانند.

هزینه سفره افطار از شمال تا جنوب شهر

در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان خانواده‌ها دست به کار شده و برخی مایحتاج خود را برای یک ماه افطار و سحری تهیه می‌کنند. برخی کالاها نیز به هر حال نیاز به خرید مرتب روزانه یا چند روز یک‌بار دارند. با این همه همیشه در آستانه ماه مبارک شاهد جنب و جوش و رونق در بازار مواد خوراکی هستیم.

معلم فسایی موی سر 9دانش‌آموز را کوتاه کرد

بعد از معلم آبادانی که موی دانش‌آموز ابتدایی خود را در مدرسه با قیچی کوتاه کرد این بار معلمی در شهرستان فسای استان فارس موی 9دانش‌آموز دختر دوم ابتدایی را در کلاس کوتاه کرد که به گفته خودش از مزاحمت مو برای دانش‌آموزان در نیمکت‌های پشت سرشان جلوگیری کند.

یک ماه صبر کنید بعد جایم را بگیرید

کی‌روش دیروز وسط جنگ لفظی با قلعه‌نویی، از جدایی قطعی‌اش پس از جام جهانی گفت. اگر فکر می‌کنید فدراسیون مخالف این جدایی است، احتمالا اشتباه می‌کنید، چون سایت خود فدراسیون این گفت وگو را منتشر کرد بدون حتی یک تعارف خشک و خالی!

فیلترینگ به فیلترشکن‌ها رسید

بازار از پا افتاده‌ها

همسایگی‌تون مستدام خاتون!

خانه‌ مادربزرگ بنیان اصالت است