3
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
شماره 7385
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تهران نیازمند شادی است

گپ
نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایسپا نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی شهر تهران زیاد است؛ آسیب‌هایی که اگر کاهش پیدا کند، احتمالا بسیاری از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.
ویژه
روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور حکم شهردار جدید تهران را امضا کرد. به گزارش همشهری، قرار است امروز این حکم توسط وزیر کشور و در حضور استاندار تهران و رئیس شورای شهر به سیدمحمد علی افشانی ابلاغ شود.
روز گذشته بزرگداشت فردوسی، حکیم و شاعر نام‌آور ایرانی بود؛ شاعر بزرگ قرن چهارم ایران زمین. حماسه سرای پارسی‌گو. به گزارش همشهری، روز گذشته به بهانه روز فردوسی، جشن بزرگی در کنار مجسمه این شاعر بزرگ برگزار شد.
هفته آینده سامانه داده‌های تهران رونمایی می‌شود؛ سامانه‌ای که اطلاعات عمومی شهر تهران در آن وجود دارد تا شهروندان لحظه به لحظه اطلاعات لازم درباره شهری را که در آن زندگی می‌کنند به‌دست آورند. شاید این نخستین گام برای تبدیل این پایتخت 200ساله باشد برای هوشمند‌سازی‌.

پایتخت، میزبان ‌ماه مبارک رمضان

ویژه‌برنامه‌های شهرداری به‌مناسبت‌ ماه مبارک رمضان به‌اجرا درمی‌آید
شهر
تهران آماده‌ ماه مبارک رمضان می‌شود. برنامه‌های «شکوه رستگاری» در 123 مسجد شاخص پایتخت و توزیع افطاری در 4میدان پرتردد تهران از یک سو و ویژه‌برنامه «شهر خدا» در برج میلاد ازجمله اقدامات شهرداری تهران به مناسبت ‌ماه مبارک رمضان است.

بهره‌برداری آزمایشی از نخستین ‌تونل دو طبقه شهری کشور

هفتمین تونل پایتخت یک تونل دو طبقه است که خیابان آرش را از زیر بزرگراه مدرس به بلوار اسفندیار متصل کرده است. به گزارش همشهری، طی روزهای گذشته فاز نخست این تونل به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده و خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهت تردد خودروها گشوده شد.
حفاری مترو در محدوده چشمه‌علی تا 2‌ماه آینده به اتمام می‌رسد
مدیرعامل راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: حفاری تونل مترو به‌صورت مقطعی روی دبی آب چشمه‌علی تأثیر داشته و تا 2 ماه دیگر دستگاه «تی.بی.ام» از این محدوده خارج می‌شود.
PDF شهر
کوتاه شهر
نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: وزن و اندازه تهران در اقتصاد ایران بسیار قابل توجه است، البته تهران به مکنده اقتصاد ایران بدل شده و تراز اقتصادی‌اش منفی است. پلت فرم‌های لازم برای هوشمند‌سازی‌ پایتخت باید کامل باشد.