• سه شنبه 28 آذر 1396
  • الثُّلاثَاء 30 ربیع الاول 1439
  • 2017 Dec 19

آلودگی، ایست قلبی را دو برابر کرد

گزارش همشهری از افزایش مراجعات به بیمارستان‌های پایتخت در یک روز آلوده
تنگی نفس و سرفه‌های مکرر همراه با درد قفسه سینه، سوزش چشم، آبریزش چشم، سردرد، احساس سوزش وجه مشترک همه کسانی است که این روزها مهمان ویژه اورژانس بیمارستان‌های پایتخت هستند. در گوشه و کنار شهر هم کافی است چشم بگردانید از کوچک و بزرگ تا زن و مرد افرادی را می‌بینید که با ماسکی که به‌صورت خود زده‌اند، از آلودگی این روزهای هوای شهر رنج می‌برند. بررسی میدانی خبرنگار همشهری هم در مراجعه به اورژانس بیمارستان‌هایی مانند شریعتی، امام خمینی ره و مسیح دانشوری و طرفه، گویای افزایش تعداد مراجعه بیماران ناشی از آلودگی هواست.

پیشنهاد احزاب برای مدیریت شهر

گفت‌وگو با دبیران کل احزاب و چهره‌های‌ کارشناس درباره معضلات اجتماعی و شهری

بر نای شهر

در روزهای اخیر باز هم آلودگی هوای تهران به حدی رسید که تمامی مدارس پایتخت از مهدکودک­‌ها و پیش‌دبستانی­‌ها تا دبیرستانی‌­ها تعطیل شدند. بنابر آمار بهشت زهرا در چنین شرایطی شاهد افزایش مرگ‌ومیر شهروندان هستیم. همه اینها اقتضا می‌کند که به مسائل و شرایط زیست‌محیطی شهر توجه ویژه‌­ای شود.

ذرات معلقی که هر روز تنفس می‌کنیم

در سنجش فعلی آلودگی هوا ذرات معلق زیر ۱۰ میکرومتر، ذرات زیر ۲.۵ میکرومتر، SO2، CO، ترکیبات نیتروژن که به آنها NOx می‌گوییم، شاخص‌هایی مهم هستند.

رشد اقتصاد ایران ۴.۵درصد می‌شود

هیأت اعزامی صندوق بین‌المللی پول به ایران با به پایان رسیدن مأموریت خود گزارشی منتشر کرد

قبل از استخدام‌ کلاس کنترل‌ خشم می‌رویم

فیلمی که هفته گذشته از برخورد 2 معبربان شهرداری با دستفروشی به سرعت در فضای مجازی پیچید با واکنش جدی شهرداری تهران در برخورد و توبیخ کارمندان متخلف همراه شد. پرونده آن 2 معبربان هم‌اکنون در حال سیر مراحل قضایی است.

کولبری پاسخ به وفاداری کردها نیست

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در سفر به استان کردستان، گفت: کولبری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسئولان کشور هیچگاه به‌دنبال به‌وجود آمدن این مسئله نبودند.

محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌ شود