07
سه شنبه 28 شهریور 1402
شماره 8887
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سهامداران حقیقی دیروز 406میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند و با خروج این میزان نقدینگی از بورس، نسبت خروج پول حقیقی به ارزش معاملات خرد به 9.9درصد رسید که نشان می‌دهد شتاب خروج پول از بازارسهام در مقایسه با روز معاملاتی قبل بیشتر شده است.
کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟
شاید بخواهید دلار بخرید؛ آیا الان زمان مناسبی است یا اینکه با آزادشدن دلارهای بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، قیمت دلار و دیگر ارزهای جهان‌روا در بازار داخلی کاهش خواهد یافت و باید صبر کرد تا قیمت به‌اصطلاح به کف برسد؟

کاهش 25درصدی خرید موبایل

آمارها نشان می‌دهد خرید ماهانه موبایل از 2میلیون به کمتر از 1.5میلیون دستگاه کاهش یافته است
یک هفته از معرفی آیفون15به بازار جهانی گذشته ولی بازار موبایل ایران همانطور که پیش‌بینی می‌شد واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد.

ایران جزو 10تولیدکننده برتر فولاد دنیاست

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: صنعت فولاد ایران با تولید حدود 33میلیون تن فولاد در سال بین 10کشور بزرگ تولیدکننده فولاد قرار دارد؛ اما ما دچار چالش‌هایی هستیم زیرا با وجود 45میلیون تن ظرفیت نصب‌شده آماده کار، یک‌سوم از ظرفیت ایجادشده قابل بهره‌برداری نیست.
راه‌اندازی دوباره کارخانه تولید لوازم خانگی
محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت: بعد از واقعه آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید لوازم‌خانگی در مشهد که در ۱۵فروردین۱۴۰۲ رخ داد، با وجود اینکه بیمه، تأخیرهایی در پرداخت خسارت داشت، با همت مجدد مالک کارخانه و برنامه‌ریزی منسجم، بعد از حدود 5ماه بازسازی شد و کارگران مشغول به‌کار شدند.