07
پنج شنبه 11 خرداد 1402
شماره 8788
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا

جهان‌نما
دولت امارات دیروز چهارشنبه -۳۱ می- اعلام کرد که 2ماه پیش، از ائتلاف امنیتی دریایی به رهبری آمریکا در خاورمیانه خارج شده است.
ویژه
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که 4 روز پیش با شکست دادن «کمال قلیچدار اوغلو» برای یک دوره 5ساله دیگر از سوی مردم این کشور انتخاب شد روز سوم ژوئن -13خرداد- در مراسم تحلیف و سوگند ریاست‌جمهور شرکت خواهد کرد.
در ادامه واکنش‌ها به ادعای آمریکا در زمینه پرواز ناامن یک فروند جنگنده چین مقابل یک هواپیمای تجسسی آمریکا، سخنگوی ارتش چین گفت: ارتش آمریکا باید مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در منطقه باشد.
روزنامه صهیونیستی «معاریو»، روز چهارشنبه با انتشار گزارشی، پشت پرده واژگونی یک قایق توریستی در دریاچه «ماجیوره» در شمال ایتالیا را فاش کرد و از نشست شماری از مأموران اطلاعاتی ایتالیا و موساد اسرائیل خبر داد.
‌خبر
روزنامه رأی الیوم با انتشار گزارشی از رزمایش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی به تقلید از رزمایش نمادین هفته پیش حزب‌الله لبنان، نوشت که به اذعان نظامیان بلندپایه رژیم صهیونیستی، داغ‌ترین تابستان صهیونیست‌ها در راه است.

دوره‌گردی ضدایرانی زلینسکی

زلینسکی برای دریافت کمک‌های مالی بیشتر، پهپادهای ایرانی را بهانه کرده است
گزارش2
کمتر از یک‌ماه پس از سقوط شهر باخموت به‌دست نیروهای واگنر و تحویل این شهر به ارتش روسیه، «آندری یرماک»، رئیس دفتر «ولودیمیر زلینسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی اعلام کرده است که زلینسکی قصد دارد لایحه‌ای را به پارلمان این کشور ارائه کند که براساس آن به‌مدت «۵۰سال» تحریم‌هایی علیه ایران به‌عنوان متحد روسیه وضع خواهد شد.

ایران 2023 در جمع قدرت‌های نظامی جهان

ایران از منظر قدرت نظامی در میان کشورهای منطقه و جهان، رتبه‌های قابل توجهی را کسب کرده است
امنیت ملی و توان دفاعی، هر 2 از عوامل ضروری و فوق‌العاده مهم یک کشور هستند؛ به‌ویژه در عصر جدیدی که همه‌‌چیزش دستخوش تغییر شده و کمتر نشانی از نظم پیشین جهانی در آن دیده می‌شود.
نقل‌قول‌خبر/ چین رهبری جهان را به‌دست گرفته است
نوام چامسکی، نظریه‌پرداز آمریکایی: چین به رهبر جهانی بدل شده و ورودش به بازار تسلیحاتی غرب آسیا از فرسایش نظامی حکایت دارد که آمریکا در ۸۰سال گذشته در این منطقه برقرار کرده بود.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس متهم به تلاش برای سرپوش گذاشتن و پنهان کاری درباره اقدامات وزرای این کشور در طول همه‌گیری کرونا شده است.