07
شنبه 23 اردیبهشت 1402
شماره 8770
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شلیک ۸۶۶ راکت از نوار غزه به اراضی اشغالی

جهان‌نما
ارتش رژیم صهیونیستی جمعه اعلام کرده از زمان آغاز عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه، ۸۶۶راکت از این منطقه به اراضی اشغالی شلیک شده که سامانه گنبد آهنین تنها توانسته ۱۷۵راکت را رهگیری کند.
ویژه
حملات جاری صهیونیست‌ها به نوارغزه صرفا معطوف به فرماندهان مقاومت فلسطین نبوده و شهادت غیرنظامیان فلسطینی را نیز به همراه داشته که نشان می‌دهد این حملات کلیت ملت فلسطین و نَه صرفا بخشی از آن را نشانه رفته است.
سخنگوی گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم‌صهیونیستی هشدار داده که سیاست ترور، دیگر راه به جایی نخواهد برد.
ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت یک سال از ترور خبرنگار شبکه خبری الجزیره در کرانه باختری، عذرخواهی کرد.

پس واقعا سخت بود

تلفات زمستان اروپا بیشتر از کرونا
گزارش1
همه‌گیری بیماری کرونا اگرچه آمار مرگ‌ومیر در کشورهای جهان را افزایش داده، اما به تازگی هفته‌نامه «اکونومیست» در یک گزارش آماری نتیجه‌گیری کرده است که «زمستان سخت» واقعی بوده و آنچه در زمستان گذشته باعث افزایش مرگ‌ومیر بیشتر اروپایی‌ها شده، افزایش قیمت انرژی و دشواری استفاده از برق و گاز در قاره سبز بوده است.

سنگین‌شدن کفه انتخابات ترکیه به نفع رقیب اردوغان

نظرسنجی‌ها و تحولات سیاسی از مأموریت دشوار رجب طیب اردوغان برای حفظ قدرت در ترکیه خبر می‌دهند
یک روز پس از انتشار نظرسنجی انتخاباتی در ترکیه که از پیشتازی «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» و جدی‌ترین رقیب «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور فعلی ترکیه، خبر می‌داد، «محرم اینجه» یکی از چهار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به نفع قلیچدار اوغلو از انتخابات کنار کشید.
استعفای شرمن از معاونت وزارت خارجه آمریکا
استعفای شرمن از معاونت وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا در هفته‌های پیش‌رو شاهد تغییراتی خواهد بود که یکی از مهم‌ترین آنها، کناره‌گیری شرمن از معاونت وزارت‌خارجه این‌کشور است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: کشورهای غربی آشکارا از هنجارهای عدالت بین‌المللی در رابطه با روسیه ازجمله در دیوان کیفری بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند.