07
سه شنبه 22 فروردین 1402
شماره 8747
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روند معکوس جهانی شدن که از سال2017 آغاز شد و با همه‌گیری کرونا سرعت گرفت باعث شد تا ژئوپلیتیک به عاملی کلیدی در سیاست‌های اقتصادی تبدیل شود.
جدی‌ترین رقیب رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، احتمالا در انتخابات 24اردیبهشت 14‌ماه می می‌تواند رأی سرنوشت‌ساز احزاب کُرد را از آن خود کند.
جهان‌نما
«نظامی بازنشسته متعصب خشونت‌طلب بدنامی که از کار کردن با زنان رویگردان است و در زمان خدمت در ارتش زیردستان را به شلیک به فلسطینی‌ها از پشت سر ترغیب می‌کرد.»

چشم نگران اقتصاد جهان به تنگه تایوان

نقش کلیدی تایوان در تولید قطعات نیمه‌رسانا باعث شده تا هرگونه تنش نظامی آن با چین، اقتصاد جهانی را با بحران روبه‌رو کند
گزارش
از سال گذشته که نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا پا به جزیره تایوان گذاشت، این جزیره 24میلیونی که از آن به‌عنوان پایتخت تکنولوژی شرق آسیا یاد می‌شود، آرام و قرار ندارد.

کاهش شدید محبوبیت حزب نتانیاهو

نتایج نظرسنجی‌ در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که محبوبیت حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به‌شدت کاهش یافته است.
نقل‌قول/ حمله آمریکا به عراق در چارچوب پروژه تل‌آویو بود
ناجی صبری‌ الحدیثی، آخرین وزیر خارجه رژیم صدام: تصمیم حمله به عراق توسط آمریکا و انگلیس طبق پروژه اسرائیل، از نخستین روز توقف جنگ در سال۱۹۹۱ و زمانی که بوش پدر از آتش‌بس خودداری کرد، اتخاذ شد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
هفتمین دولت کویت در 3سال گذشته به دستور «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، به ریاست «احمد نواف الاحمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور تشکیل شد.