07
یکشنبه 27 آذر 1401
شماره 8667
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ریشه ترامپیسم در دهه 1990

ظهور ایده‌های راست‌‌ افراطی در آمریکا پدیده‌ای است که ریشه‌هایش به دهه 1990و ظهور چهره‌هایی چون «بیوکنن» بازمی‌گردد
دریچه
2 سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، بحث درباره حضور دونالد ترامپ، سیاستمدار جنجالی محافظه‌کار و راستگرای آمریکا در این انتخابات داغ شده است.
ویژه
ژاپن از بزرگ‌ترین بودجه نظامی خود بعد از جنگ جهانی دوم رونمایی کرده است.
گزارش 2
اتحادیه اروپا از تصویب بسته بزرگ تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه خبر داده است؛ تحریم‌هایی که به‌گفته اروپایی‌ها، قرار است ماشین جنگی روسیه را از ریل خارج کند.

الحاق در کمین کرانه باختری

با قدرت‌گیری گروه‌های راست افراطی در تل آویو، موضوع الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی تحت کنترل صهیونیست‌ها، جدی‌تر شده است
گزارش 1
در اواخر تابستان سال 1993یاسر عرفات، به‌عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در حیاط کاخ سفید پای توافقی به نام «معاهده اسلو» را امضا کرد تا خیالش راحت شود که نظامیان صهیونیست از کرانه باختری عقب‌نشینی خواهند کرد و این منطقه به‌عنوان حداقلی‌ترین بخش از سرزمین فلسطین، برای فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند.

سرمای انتخابات در تونس

انتخابات پارلمانی تونس شنبه -دیروز- در سایه سنگین تحریم احزاب سیاسی مخالف برگزار شد.
نقل‌قول‌/ نتانیاهو به اجبار به توافق تن داد
نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اسرائیلی‌های غاصب به‌دلیل شکست‌های قبلی‌شان علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی هذیان‌گویی کردند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
سلطنت «چارلز سوم» پادشاه انگلیس، دیروز 100روزه شد. بحران‌های سیاسی و تغییر نخست‌وزیر، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده به‌دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و رسانه‌ای شدن اختلافات خانوادگی خانواده سلطنتی، از مهم‌ترین رویدادهای صد روز‌گی سلطنت چارلز سوم بوده است.