۳۱
دو شنبه 4 دی 1396
شماره 7279
بین‌الملل
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان جهان تک قطبی به رهبری آمریکا

یادداشت
رای مثبت 128کشور جهان به قطعنامه پیشنهادی کشورهای مسلمان علیه تصمیم دونالد ترامپ درباره بیت‌المقدس را باید در ادامه رویکرد مستقل کشورها از آمریکا طی یک سال گذشته دید. کشورهای جهان در ماجرای پیمان آب‌و‌هوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران هم نشان دادند که تصمیم گرفته‌اند مستقل از واشنگتن رفتار کرده و مسیر درست را بدون توجه به خواسته دولت آمریکا دنبال کنند.
ویژه
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ملاقات هفته گذشته با محمود عباس به‌شدت تلاش کرده است تا نظر موافق او را با طرح پیشنهادی صلح آمریکا جلب کند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که شرکت بوئینگ 36فروند جنگنده اف 15به ارزش 6.2میلیارد دلار به نیروی هوایی قطر خواهد فروخت.
فلسطین
فلسطینی‌ها برای مراسم جشن میلاد مسیحع بیرون کلیسای مهد در بیت‌لحم آماده می‌شوند.
دولت کره‌شمالی در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور، آنها را به منزله اعلان جنگ دانست.
وزیر خارجه مصر اعلام کرد که کشورش به شرط عدم‌مداخله ترکیه در امور داخلی مصر حاضر است به سمت کاهش تنش با این کشور قدم بردارد.

روزهای اعتراض در زادگاه مسیح‌ ع

بیت‌لحم در کرانه باختری این روزها صحنه اعتراض فلسطینی‌ها به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس است
قدس
شهر بیت‌لحم، زادگاه عیسی مسیحع و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری میلیون‌ها شهروند مسیحی از سرتاسر جهان، در حالی آماده برگزاری جشن‌میلاد مسیح ع و آغاز سال جدید میلادی می‌شود که جو امنیتی در سرتاسر شهرهای کرانه غربی بعد از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل ایجاد شده است.

ناسزاهای ترامپ به مهاجران

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارشی جنجالی نوشته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری‌اش در یک نشست در کاخ سفید، به‌شدت از افزایش مهاجران انتقاد کرده و مدعی شده است که مهاجران اهل هائیتی، «همگی ایدز دارند».

اخراج 2700کارمند دولتی ترکیه

کودتای نافرجام
دولت ترکیه، 2756نفر از کارمندان بخش عمومی را به اتهام داشتن ارتباط با آنچه گروه‌های تروریستی خوانده اخراج کرد.