21
پنج شنبه 1 آبان 1399
شماره 8068
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
زندگی گاهی شبیه به مشق‌های مدرسه است. شبیه به تمرین‌هایی که هرشب می‌نویسیم. می‌نویسیم و به انتهای خط می‌رسیم اما انتهای خط پایان فرصت ما نیست.
می‌توانی تصور‌کنی درست مصرف‌کردن یا روی مُد خرید‌کردن و به قول قدیمی‌ها؛ آلامدبودن، یعنی دنبال برند رفتن می‌تواند روی آب‌شدن یخ‌های قطبی تأثیر بگذارد؟
اگر حوالی غروب یک‌شنبه، ۲۷ مهرماه، بیننده‌ی شبکه‌ی امید، شبکه‌ی اصفهان یا تلویزیون تعاملی تیوا بوده باشید، احتمالاً مراسم افتتاحیه‌ی سی و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را دیده‌اید.
فعالان اینترنتی این‌طور گزارش می‌کنند که از اکانتی به نام «مومو» پیامی برای شما می آید با این مفهوم: «سلام آیا بازی می‌کنید یا نه؟»

گوش گنده‌ی دنیا...

مادربزرگم می‌گوید: «دنیا یک گوش گُنده دارد.» یعنی این‌که حرف‌های ما را خوب می‌شنود و افکار ما را می‌خواند. بعد می‌گوید: «هرچه بد فکر کنی، آن اتفاق بد به سرت می‌آید.» مادربزرگ می‌گوید: «باید به خودمان و زندگی انرژی مثبت بدهیم.»
تصویرگرى را زندگى مى‌کنم!

تصویرگرى را زندگى مى‌کنم!

«پدرام کازرونی»، تصویرگر جوان و موفقی است که در سال‌های اخیر به‌خاطر فعالیت‌های گسترده و حرفه‌ای‌اش، نامش را زیاد می‌شنویم.
به موزه‌ی خیابان ولی‌عصرعج خوش آمدید!
به موزه‌ی خیابان ولی‌عصرعج خوش آمدید!
یک خیابان می‌تواند آن‌قدر مهم باشد که برایش موزه بسازند؛ خیابان 18کیلومتری ولی‌عصرعج سال‌هاست با هزاران چنار زیبایش چشم‌نواز شهر است.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
اگر شما نبودید دوچرخه چه داشت غیر از رکاب و زین و فرمان و چند صفحه؟! با دوستی شماست که دوچرخه هست.
می‌دانی، فکر می‌کنم ما آدم‌ها، در نوجوانی شبیه ساقه‌هایی با چند برگ هستیم. مادربزرگم ساقه‌های شکسته‌ی نوجوان را می‌گذارد توی آب تا ریشه بزنند و قوت بگیرند.
این نامه را دوچرخه و دوستانش می‌توانند رمزگشایی کنند: