17
پنج شنبه 24 مرداد 1398
شماره 7736
دوچرخه
1234
metro
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ما هم هستیم اما یک‌جور دیگر

در طول این چندسال بارها به این فکر کرده‌ام که چه می‌شود که در فاصله‌ی ده سال، این‌قدر ابعاد و طرز گذراندن دوران نوجوانی آدم‌ها فرق دارد. از همان اوایل نوجوانی خودم منتظر بودم که تغییر خاصی در من رخ بدهد.
ویژه
زندگی پُر از آغاز و پایان است، پُر از طلوع و غروب و از نو طلوعی تازه و شروعی از نو. مثل مشق‌ها و دیکته‌هایی که سال‌های اول دبستان می‌نوشتیم.
در میان روزها و لحظه‌های بی‌شمارِ تاریخ جهان، بعضی از روزها و لحظه‌ها انگار بیش‌تر از یک روز و یک لحظه‌اند؛ انگار نامشان را بر روی صخره‌های ماندگار تاریخ حک می‌کنند تا برای همیشه در یادها بمانند و قرن‌ها خود را به رخ بشر بکشند.
هرچند در جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم‌های کوتاه و بلند زنده و پویانمایی زیادی به نمایش در می‌آید، ولی معمولاً بیش‌تر نگاه‌ها به سمت فیلم‌های سینمایی می‌چرخد
شهر فرنگ
کودکان و نوجوانان اصفهان از 28 مرداد تا 4 شهریور امسال باز هم فرصت دارند پروانه‌های زرین را در آسمان شهرشان به پرواز درآورند.
وقتی تصمیم می‌گیرم دست به کاری متفاوت و خلاقانه بزنم؛ یا وقتی می‌خواهم خلاقانه و متفاوت بنویسم؛دچار اضطراب می‌شوم و رشته‌ی کار از دستم خارج می‌شود.
کودکان و نوجوانان اصفهان از 28 مرداد تا 4 شهریور امسال باز هم فرصت دارند پروانه‌های زرین را در آسمان شهرشان به پرواز درآورند.
داستان اختراع جریان متناوب

چراغا رو خاموش کن آلبرت !

این‌جا کافه‌ی علم است و صاحب و کافه‌چیِ آن، هر دو یک نفرند چه‌کسی می‌تواند هم صاحب این‌جا باشد و هم کافه‌چی، به‌جز «آلبرت اینشتین» یا همان عمو آلبرت خودمان.
علی‌ بود

علی‌ بود

چه کسی دوست دارد مسیری را که رفته بازگردد؟
نه! کاغذها را دور نریزید!
با این همه کاغذی که هر روز دوروبرتان است، چه‌کار می‌کنید؟
جشن‌های‌ «شبیه چشمه»، حرکت «کاروان شادی»، نشست‌های شعرخوانی، مجالس پرده‌خوانی و نقالی و نمایشگاه آثار هنرمندان، از جمله فعالیت‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران به‌مناسبت دهه‌ی ولایت است و شما هم می‌توانید در هرکدام که بیش‌تر مورد علاقه‌تان است مشارکت کنید.

تونی کرگ و حجم‌هایی از پلاستیک‌های رودخانه‌

می‌دانید که مصرف پلاستیک در جهان چه قدر بالا است! اقیانوس‌ها و دریاها سرشار از زباله شده‌اند و بیش از ۸۰ درصد این زباله‌ها پلاستیکی هستند.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
شما وقتی چیزی را فراموش می‌کنید و می‌خواهید که یادتان نرود چه‌کار می‌کنید.
گرم است... هوا خیلی گرم است! و لابد می‌دانید که این گرمای سخت و عجیب، گاهی خطرناک است چون احتمال دارد گرمازده شوید و بدنتان کم‌آب شود.