02-03
شنبه 12 خرداد 1403
شماره 9114
سیاسی- دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تا انتخابات

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور درباره پیش‌بینی‌ها درخصوص میزان مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: براساس آخرین نظرسنجی‌ای که از سوی وزارت ارشاد برای ما ارسال شده بود تا ۳روز قبل از آغاز ثبت‌نام‌ها، میزان مشارکت بالای ۷۰درصد بوده ‌است.
ویژه
دولت سیزدهم طی حدود 3سال اخیر گام‌های مؤثری در مسیر رونق تولید در کشور برداشته است.
دیمتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به خاک روسیه هشدار داد.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، دیروز جمعه اعلام کرد نیروی موشکی و دریایی این کشور در عملیاتی مشترک ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.
دیپلماسی
رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه در دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و هیأت‌همراه، مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانستند و گفتند: جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به‌دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند.
نتیجه نظرسنجی یک نهاد معتبر

75درصد مردم: تکرار رئیسی

مردم خواستار تداوم رویکردهای دولت سیزدهم شدند
گزارش
درحالی‌که طی روزهای اخیر حضور چهره‌های سیاسی برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری، حال‌ و هوای سیاسی ویژه‌ای به کشور بخشیده‌است، روشن شدن رویکرد کاندیداها در قبال راهبردهای ترسیمی ازسوی دولت سیزدهم از مطالبات محوری افکارعمومی به‌شمار می‌رود.
ایستاده در سمت درست تاریخ

ایستاده در سمت درست تاریخ

رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی:شما اکنون در طرف درست تاریخ - که در حال ورق خوردن است - ایستاده‌اید
حدود 10سال پس از نامه مشهور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌، این بار ایشان در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.
چهره‌هایی که آمدند
طی 2روز گذشته 9چهره سیاسی با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کردند
دومین روز از مهلت 5روزه ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی پشت سر گذاشته شد که براساس آمارهای اعلام شده، حدود 50نفر طی 2روز گذشته در وزارت کشور حضور یافتند که از این میان 9نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.
PDF سیاسی- دیپلماتیک
کوتاه سیاسی- دیپلماتیک
خبرسازان
نیروی‌زمینی ارتش از همه ظرفیت‌های جدید‌ برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند
محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران به کاندیداهای ریاست‌جمهوری توصیه کرد در مناظره‌ها مراقب باشند هزینه‌های اداره کشور افزایش پیدا نکند.