06
شنبه 14 بهمن 1402
شماره 9020
همشهری گزارش
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استوای همدان

نعمت‌الله کریم‌زاده،کشاورزی که گلخانه کوچک و استوایی خود را با محصول پاپایا در روستای «بهار» همدان و در آب و هوایی سرد و خشک، بنا نهاده‌‌، می‌گوید: «با خودم گفتم حالا که این خربزه درختی در ایران اینقدر هواخواه دارد بهتر است به‌جای واردات، خودمان آن را تولید کنیم.
زندگی
چند سالی ا‌ست اقسام میوه‌های غیربومی از گوشه و کنار کشورهایی مانند اکوادور، کلمبیا، برزیل قاره‌آمریکای جنوبی، اندونزی و مالدیو قاره آسیا، کیریباتی اقیانوسیه و سائوتومه و پرینسیپ، گابن، جمهوری کنگو، جمهوری دمکراتیک کنگو، اوگاندا، کنیا و سومالی قاره آفریقا که جملگی در حاشیه خوش آب و هوای خط استوا قرار گرفته‌اند و یا میوه‌هایی از شرق دور و ینگه دنیا به مقصدِ ایران صادر می‌شوند.

چهارراه کابل

گزارشی از بازار خرید و فروش پول افغانی در بازار امین‌السلطان
بازار
افغانی خریداریم... افغانی قیمت بالا... از دهانه بازار امین‌السلطان تا 100قدم اول بازار که وارد می‌شوی دائما این جمله در گوش‌ات زمزمه می‌شود؛ مردانی که در دو سوی بازار قدیمی و سرپوشیده ایستاده‌اند و با دسته‌های پولی که در دست دارند این نقطه از بازار را به فردوسی افغانستانی‌ها تبدیل کرده‌اند. بازار امین‌السلطان برای افغانستانی‌ها جایی شبیه پلازای ایرانی‌ها در محله لیتل پرشیای تورنتو یا دهکده پارسی در شهر یانگ‌جوی چین و محله آکسارای استانبول است.