06
سه شنبه 4 مهر 1402
شماره 8893
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان سومین سال خشک

چهره روز
فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی مدیریت منابع آب ایران می‌گوید: در طول 3سال گذشته، کاهش بارش نسبت به شرایط نرمال باعث حاکم شدن خشکسالی هیدرولوژیکی و کاهش مضاعف دبی پایه رودخانه‌ها و ورودی به مخازن سطحی و منابع آب زیرزمینی شد و همین امر محدودیت‌های جدی در تأمین آب نسبت به سال‌های نرمال به بار آورد.
ویژه
در دیدار وزیر اقتصاد ایران با وزیر دارایی مصر که پس از یک دهه صورت گرفت دوطرف درخصوص تشکیل کمیته مشترک اقتصادی گفت‌وگو کردند.
وام ودیعه مسکن یکی از راهکارهای حمایت از مستأجران ضعیف است که از دوره کرونا مرسوم شد و بعد از آن هم به‌واسطه تنش بازار مسکن و فشار به مستأجران ادامه پیدا کرد.

روایت جدید از کاهش تورم و رشد اقتصاد

همشهری تازه‌ترین داده‌های آماری از شاخص‌های مهم اقتصاد را تحلیل کرد
گزارش
تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از رشد اقتصاد ایران در فصل بهار و کاهش نرخ تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در شهریور امسال حکایت دارد. با ورود نرخ تورم به کانال جدید، حالا دولت برای رساندن به نرخ هدف‌گذاری 30درصدی باید گام‌های جدی‌تری برای رفع ناترازی بانک‌ها و کسری بودجه بردارد.

تولید 20میلیون تنی فولاد ایران در 8‌ماه

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش اعلام کرد، ایران در 8‌ماه سال‌جاری میلادی 19.7میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.1درصدی را نشان می‌دهد.
تأمین ارز واردات خودرو از چه مسیری؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن گلایه شدید از بانک مرکزی تأکید کرد: در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد علیرضا پیمان پاک، قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی خبر دادکه اخیرا در جلسه کمیته ارزی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور موضوع اختصاص ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به واردات خودرو مورد توافق قرار گرفته و به‌زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود.
قائم‌مقام وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه هیچ‌گونه جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است، گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری صرفا دستور بررسی چالش‌های صادرات خشکبار و رسیدگی به دغدغه کشاورزان در این حوزه را داده است و جلسه‌ای مرتبط با واردات خودرو تشکیل نشده است.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
علی‌بابا که با سرمایه‌گذاری 1.4میلیارد دلاری تونسته بود 86.5درصد از سهام ترندیول ترکیه‌رو تصاحب کنه، قراره 2میلیارد دلار دیگه در این مجموعه سرمایه‌گذاری کنه.