06
دو شنبه 27 شهریور 1402
شماره 8886
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مولدسازی بی‌مزد

چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به ادعای مطرح شده در مورد حق‌الزحمه هیأت مولدسازی، می‌گوید: به‌هیچ‌عنوان پرداختی برای اعضای هیأت مولدسازی درنظر گرفته نشده است و دستگاه قضا می‌بایست فوری با ادعای نادرست پرداخت دستمزد به هیأت ۷نفره مولدسازی برخورد کند.
ویژه
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی گفت: درخواست‌های مجوز ثبت سفارش چای در سامانه متمرکز تجارت خارجی منوط به شناسه کالا شد.
دولت سیزدهم به شدت پیگیر پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان است.
آموزش اقتصادی
ارائه خدمات ملکی به صنف مشاوران املاک اختصاص دارد و آنها ضمن انجام تکالیفی که برای عقد و ثبت قراردادهای ملکی براساس قوانین جاری دارند، در ازای هر خدمتی کارمزد و حق‌الزحمه خود را براساس مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان دریافت می‌کنند.

چرخش معادلات بازار مسکن به نفع خریداران

باوجود کاهش 10 تا 30درصدی قیمت مسکن در مناطق مختلف، همچنان خریداران پای معامله نمی‌آیند
مسکن
بازار مسکن بعد از جهش غیرمعقول قیمت‌ها در زمستان1401، وارد یکی از سخت‌ترین دوره‌های رکودی شده و باوجود کاهش 10 تا 30درصدی میانگین قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان، این بازار همچنان کساد است.

بدهی دولت ایران از ۱۳۲دولت جهان کمتر شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش ۲۰درصدی بدهی دولت ایران در سال۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد بدهی دولت ایران از ۱۳۲دولت جهان در این سال کمتر بوده است.
بازگشت ۵۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در دولت سیزدهم ۵هزارو۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشت، بیش از ۳هزار واحد صنعتی و معدنی فعال شدند که از این تعداد حدود ۲هزار واحد در حوزه صنایع عمومی -نساجی، سلولزی و غذایی- ایجاد اشتغال پایدار کردند.
خبر
وزیر نفت با اشاره به مذاکرات وزارت امور خارجه درباره موضوع توسعه میدان آرش، گفت: جمهوری اسلامی ایران از سهمی که در میدان آرش دارد نخواهد گذشت و با مذاکراتی که از سوی وزارت امور خارجه انجام شده، مانند دیگر میدان‌های مشترک که با همسایگان از مسیر مذاکره توسعه می‌دهیم،
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
قیمت جارو شارژی