06
دو شنبه 23 مرداد 1402
شماره 8855
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اصول توسعه‌یافتگی

چهره روز
ایران در برخی حوزه‌ها جزو کشورهای تراز اول محسوب می‌شود؛ اما در برخی حوزه‌ها نیز باوجود برنامه‌ریزی‌ها و شعارها هرگز نتوانسته است به جایگاه شایسته‌ای برسد و گاه همین ناکامی‌ها، ادعای توسعه‌نیافتگی ایران را پررنگ‌تر کرده است.
ویژه
خبر: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نامه به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، اعلام نظر قطعی درباره مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ظرف یک هفته را خواستار شد. این مصوبه پیش‌ازاین از سوی هیأت تطبیق مصوبات دولت رد شده بود.
عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی: براساس قانون، باید تکلیف خودروهای سواری متوقف شده در گمرک تا پایان امسال روشن شود.
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: اگر شورای رقابت قیمت خودرو را از حالت دستوری خارج کند حدود ۳۰۰هزار خودرو از انبارها خارج و وارد بازار می‌شود، بنابراین قطع به یقین قیمت‌ در بازار به‌شدت پایین خواهد آمد.
رئیس‌کل گمرک ایران می‌گوید: هم‌اکنون کالاهای اساسی در محوطه گمرک، بنادر و پای کشتی‌ها 5میلیون تن است و با توجه به حجم کل تجارت، این میزان انباشت یا به‌گفته او ایستایی کالاها در گمرک طبیعی و عادی است.

دخل‌وخرج خانوارها چقدر است؟

آمارهای رسمی از بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها در سال گذشته حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که میانگین درآمد خانوارها 18درصد بیش از میانگین هزینه آنها بوده است
گزارش
در سال ۱۴۰۱، متوسط درآمد اظهار شده خانوارهای شهری 166میلیون و 964هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل 48.5درصد افزایش نشان می‌دهد.

راهکاری برای مدیریت مصرف سوخت

وزیر نفت می‌گوید که تا پایان امسال دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد اما همزمان سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی و آزاد جایگاه در سراسر کشور محدود شده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بدون اطلاع‌رسانی شفاف سقف سوخت‌گیری در پایتخت را هم محدود کرد که همین باعث ترافیک در برخی خیابان‌های منتهی به جایگاه‌های سوخت و طولانی‌تر شدن فرآیند سوخت‌گیری در تهران شده است. داستان چیست؟
قرارداد «تهران برقی» به اجرا رسید
قرارداد برقی کردن حمل‌ونقل عمومی تهران به مرحله اجرا رسیده و به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در نتیجه تفاهم بین شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شرکت برای اجرای این طرح شروع به احداث ایستگاه‌های شارژ خودرو کرده و نیز قرارداد برقی‌سازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هم با شهرداری تهران امضا شده است.