13
یکشنبه 27 فروردین 1402
شماره 8749
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شجره‌نامه ایرانی‌ها روی سامانه سهیم

میز خبر
در راستای ارائه خدمات الکترونیک، با امکان جدید سازمان ثبت احوال کشور شهروندان می‌توانند از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir از خدمات الکترونیک و غیرحضوری این سازمان نظیر اطلاعات پایگاه خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی و درخواست تغییر نام بهره‌مند شوند.
ویژه
قرار بود ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ 0 ۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از دیروز آغاز شود، اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده «به‌منظور انجام هماهنگی‌های تکمیلی و نهایی‌سازی بهای کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و زمان ثبت نام جدید اعلام خواهد شد.»
بنابر اعلام وزارت بهداشت و طبق آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور، تعداد شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی کاهش و تعداد شهرهای در وضعیت زرد این بیماری افزایش یافته است.

سربازان حیا؛ مروجان حجاب

شهروندان ایرانی، پویش‌های خودجوش‌ برای ترویج حجاب و عفاف راه‌ انداخته‌اند
گزارش
طرح برخورد با کشف حجاب در حالی از تاریخ 26فروردین‌ماه در کشور آغاز شده که مروجین حجاب از حدود چند‌ماه پیش فعالیت‌های داوطلبانه خود را برای اجرایی‌شدن چنین طرحی در شهر و محله خود آغاز کرده بودند.

ثبت سرقت‌ با تلفن همراه

سردار رضا بنی اسدی‌فر، رئیس پلیس پیشگیری فراجا از امکان ثبت سرقت در سامانه «پلیس من» از طریق گوشی تلفن همراه خبر داد.
ماجرای مقنعه مشکی در داروخانه‌ها
تقریبا از آذر سال گذشته بود که نخستین خبر از پلمب یک داروخانه در تهران به‌دلیل بی‌حجابی و هتک حرمت به آمر به معروف منتشر شد.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
از ۳۸هزار نفری که سال گذشته به‌عنوان معتاد متجاهر از شهر تهران جمع‌آوری شدند،