22
چهار شنبه 8 اسفند 1397
شماره 7613
جامعه
23023618
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محققان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور نوعی سیستم تصفیه آب را طراحی کرده‌اند که قادر است میزان فاضلاب سمی را تا 90درصد کاهش دهد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر گفت: غرب مازندران به‌دلیل قرار داشتن رودهای فراوان در آن، مستعد سیلابی شدن است.
گردوغبار
مشاور معاونت آب‌وخاک وزیر جهادکشاورزی در گفت‌وگو با همشهری از افزایش یک میلیون و 200هزار هکتار کانون‌های گردوغبار در کشور خبر داد و گفت: 164هزار هکتار از این عرصه‌ها در حاشیه دریاچه ارومیه، 180هزار هکتار در جنوب غرب تهران، 300هزار هکتار در جازموریان و 360هزار هکتار در خوزستان به‌جز کانون‌های گرد‌وغبار فعال در این استان و بقیه در سایر مناطق واقع شده و این کانون‌ها در حال توسعه است.
کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری از مشکلات درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد می‌گویند

مراکز ترک اعتیاد نباید زندان باشند

گزارش
درمان اعتیاد، روش‌های مختلفی داشته و از میان آنها نگهداری در کمپ یا مرکز اقامتی طرفداران خاص خود را دارد.
کاهش پرندگان در تالاب صالحیه

کاهش پرندگان در تالاب صالحیه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: به‌دلیل مشکلات ناشی از ورود فاضلاب به تالاب صالحیه، تعداد پرندگان تالاب در سال‌جاری نسبت به گذشته کاهش یافته است.
دارالفنون روایت ویرانی نشانه‌های فرهنگی تهران
دارالفنون روایت ویرانی نشانه‌های فرهنگی تهران
تاکنون حدود 2میلیارد تومان برای مرمت دارالفنون هزینه شده است
بیش از 120سال قبل بود که امیرکبیر برای پیشرفت ایران ایده راه‌اندازی یک مرکز آموزش رسمی را به ناصرالدین شاه ارائه داد تا آن زمان در ایران آموزش به شکل مکتبخانه‌ای بود.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
پدیده‌های التهاب‌زا در جامعه ما بسیار زیاد است و استعفای ناگهانی دکتر جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در زمره همین التهاب‌ها بود و آن را تشدید کرد.